صفحه اصلی > شیوه زندگی و فشن و ورزشی : به دنبال الگوسازی در زمینه لباس و مد هستیم

به دنبال الگوسازی در زمینه لباس و مد هستیم

به دنبال الگوسازی در زمینه لباس و مد هستیم

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در نشست خبری امروز خود در اهواز، گفت: رویکرد ما در عرصه لباس و مد این است که آن قدر زیبایی‌های لباس ملی و اقوام مختلف از طراحان ایرانی را در جشنواره‌های خارجی و ملی ترویج کنیم تا بتوانیم به سمت الگوسازی در این عرصه برسیم.

وی با بیان این‌که نظام تبلیغاتی مد ایران در حال بازسازی است، گفت: در گذشته محدودیت‌های اخلاقی و فرهنگی در تبلیغ مد و لباس داشتیم.

امامی با تاکید بر این‌که اگر در طراحی لباس سینما و تئاتر کار بهتری صورت می‌گرفت چهره‌های مشهور می‌توانستند مروج طراحان و صنایع پوشاک ایران باشند، گفت: پیگیری عملکرد چهره‌های مشهور در شورای فرهنگ عمومی مطرح نیست اما در مجموعه سینمایی و وزارت فرهنگ پیگیری می‌شود و فکر می‌کنم هیچ جایی به اندازه این کشور برخورد حقوقی با افراد متخلف نداشته است.

وی با اشاره به این‌که در کنار اصل حرکت فرهنگی پیاده‌روی اربعین نیازهای هنری و آموزشی نیز همزمان باید تامین شود، گفت: پیاده‌روی اربعین سراسر کاری فرهنگی است. مواجهه کشور تا قبل از این، مدیریت بحران بوده است. بنابراین ستاد اربعین حسینی پیوست فرهنگی، رسانه‌ای و بین‌المللی نداشته اما هم‌اکنون پدیده از بحران خارج شده است. بنابراین باید اجازه دهیم کارشناسان و متخصصان در حوزه فرهنگ زیارت و فرهنگ اجتماعی مساله‌ها را مدیریت کنند.

امامی با بیان این‌که برنامه‌های جامعی برای فعالیت‌های تخصصی فرهنگی از سال گذشته شروع شده، گفت: برای این‌که کمبودهای فعالیت‌های فرهنگی تخصصی را تشخیص دهیم نیازمند فضاهای تخصصی فرهنگی‌ـ‌هنری در مرزها هستیم و باید زیرساخت‌های دایمی فرهنگی‌ـ‌هنری در مرزها داشته باشیم.

وی با بیان این‌که اعتراض و انتقاد یکی از محورهای تقویت امنیت اجتماعی در جامعه است، گفت: جامعه‌ای که در آن اعتراض و انتقاد به زیبایی و با آزادی تمام مطرح نمی‌شود خود را ناامن می‌کند.

امامی با اشاره به این‌که سامانه طراحان نزدیک به هشت ماه است که فعال است، گفت: به طراحان استان خوزستان این موضوع را اعلام و تاکید می‌کنیم که هیچ ارتباطی به موضوع مالیات ندارد.

وی با اشاره به این‌که جشنواره‌های تکراری ویترینی‌ را به اتمام رسانده‌ایم، گفت: هم‌اکنون جشنواره‌ها کاربردی شده‌اند. بنابراین حضور صنعت و اصناف در آن پررنگ است و اساسا طاووس زرین به افراد و مجموعه‌هایی اعطا می‌شود که به عنوان صنعت کاری را تولید می‌کنند.

امامی با اشاره به حوزه فعالیت‌ها در کوتاه مدت، گفت: مجموعه جدیدی با نام «ستاد ملی زنجیره پوشاک ایرانی‌ـ‌اسلامی» سامان‌دهی مد و لباس را از طریق اصناف و فعالان شروع کرده‌ است.

وی با تاکید بر این‌که نکته مهم تشویق تولیدکنندگان به تولید محصولات حجاب است، گفت: که بتوانند شعبه یا فروشگاه دایمی حجاب داشته باشند.

امامی خاطرنشان کرد: استان خوزستان به دلیل این‌که زحمت میزبانی از زایران اربعین حسینی را به ویژه زایران شرق کشور را به عهده دارد یکی از کانون‌های تجلی حماسه، محبت و شور امام حسینی است و اما این فرصت باید منجر به بهبودی حال استان خوزستان نیز شود.

برچسب ها :
پست های مرتبط

کلاه اکسسوری جادویی برای تکمیل استایل افراد کچل

در دنیای مد و فشن، اکسسوری‌ها نقشی بی‌بدیل در تکمیل استایل و…

۳ مرداد ۱۴۰۳

لباس مناسب باشگاه برای افراد چاق راهنمای انتخابی شیک و کاربردی

انتخاب لباس مناسب برای باشگاه، به خصوص برای افراد چاق، می‌تواند چالش‌برانگیز…

نف نف ظرافت زنانه به سبک فرانسوی

نف نف، اصطلاحی ظریف و دلنشین در زبان فرانسوی، به معنای “بوی…

۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید