صفحه اصلی > تکنولوژی و شیوه زندگی : بسته شدن مجموعه کوروش کمپانی ماجرای ایفون های 20 میلیونی

بسته شدن مجموعه کوروش کمپانی ماجرای ایفون های 20 میلیونی

بسته شدن مجموعه کوروش کمپانی ماجرای ایفون های 20 میلیونی

در روز 20 آذر 1402، شعبه مرکزی هولدینگ کوروش کمپانی، یکی از بزرگترین مجموعه های فروش و تعمیرات دستگاه های الکترونیکی در ایران، توسط مسئولان ذی ربط پلمپ شد. این اقدام، در پی شکایت تعدادی از مشتریان این مجموعه، مبنی بر عدم تحویل کالا یا خدمات خریداری شده، صورت گرفت.

کوروش کمپانی، در سال 1397 توسط امیرحسین شریفیان، کارآفرین جوان ایرانی، تاسیس شد. این مجموعه، در ابتدا با فروش گوشی های تلفن همراه شروع به کار کرد و به سرعت توانست به یکی از بزرگترین فروشندگان گوشی در ایران تبدیل شود. کوروش کمپانی، سپس فعالیت خود را به سایر دستگاه های الکترونیکی، مانند تبلت، لپتاپ، ماشین های اداری و کنسول های بازی، نیز گسترش داد.

کوروش کمپانی، با تبلیغات گسترده و ارائه تسهیلات مالی جذاب، توانست مشتریان زیادی را جذب کند. این مجموعه، با وعده تحویل کالا در کوتاه ترین زمان ممکن و ارائه خدمات پس از فروش گسترده، توانست اعتماد مشتریان خود را جلب کند.

با این حال، در سال های اخیر، شکایات متعددی از سوی مشتریان کوروش کمپانی، مبنی بر عدم تحویل کالا یا خدمات خریداری شده، مطرح شد. این شکایات، باعث شد که مسئولان ذی ربط، به بررسی فعالیت های کوروش کمپانی بپردازند.

در نهایت، در روز 20 آذر 1402، شعبه مرکزی کوروش کمپانی، توسط مسئولان ذی ربط پلمپ شد. این اقدام، در پی شکایت تعدادی از مشتریان این مجموعه، مبنی بر عدم تحویل کالا یا خدمات خریداری شده، صورت گرفت.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، کوروش کمپانی، با جذب سرمایه از مشتریان، اقدام به خرید کالا و خدمات از سایر مجموعه ها می کرد. این مجموعه، سپس با تاخیر در تحویل کالا یا خدمات به مشتریان، اقدام به فروش آنها به سایر مشتریان می کرد.

با این اقدام، کوروش کمپانی، توانست سودهای کلانی به دست آورد، اما در نهایت، اعتماد مشتریان خود را از دست داد و به تعطیلی کشیده شد.

جزئیات بسته شدن کوروش کمپانی

بر اساس گزارش های منتشر شده، در روز 20 آذر 1402، ماموران پلیس امنیت اقتصادی، به شعبه مرکزی کوروش کمپانی در تهران مراجعه کردند و این شعبه را پلمپ کردند. این اقدام، در پی شکایت تعدادی از مشتریان این مجموعه، مبنی بر عدم تحویل کالا یا خدمات خریداری شده، صورت گرفت.

در جریان بازرسی از شعبه مرکزی کوروش کمپانی، مشخص شد که این مجموعه، اقدام به خرید کالا و خدمات از سایر مجموعه ها کرده است، اما این کالا و خدمات را به مشتریان خود تحویل نداده است. همچنین، مشخص شد که کوروش کمپانی، با تاخیر در تحویل کالا یا خدمات به مشتریان، اقدام به فروش آنها به سایر مشتریان می کرده است.

در این راستا، امیرحسین شریفیان، مدیرعامل کوروش کمپانی، بازداشت شد. همچنین، دستور بازداشت سایر مدیران این مجموعه نیز صادر شده است.

عواقب بسته شدن کوروش کمپانی

بسته شدن کوروش کمپانی، عواقب مختلفی را به همراه داشت. از جمله این عواقب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضرر و زیان مالی مشتریان کوروش کمپانی

بسیاری از مشتریان کوروش کمپانی، هزینه های زیادی را برای خرید کالا یا خدمات از این مجموعه پرداخت کرده بودند، اما این کالا و خدمات را دریافت نکرده اند. بسته شدن کوروش کمپانی، باعث شد که این مشتریان، دچار ضرر و زیان مالی شوند.

تعطیل شدن کسب و کار برخی از فروشندگان کالا و خدمات

کوروش کمپانی، با خرید کالا و خدمات از سایر مجموعه ها، به رونق کسب و کار این مجموعه ها کمک می کرد. بسته شدن کوروش کمپانی، باعث شد که این مجموعه ها نیز دچار مشکل شوند و برخی از آنها تعطیل شوند.

خدشه دار شدن اعتماد عمومی به بازار فروش و تعمیرات دستگاه های الکترونیکی

بسته شدن کوروش کمپانی، باعث شد که اعتماد عمومی به بازار فروش و تعمیرات دستگاه های الکترونیکی، کاهش یابد. این امر، می تواند مشکلاتی را برای سایر مجموعه های فعال در این بازار ایجاد کند.

نتیجه گیری

بسته شدن کوروش کمپانی، نشان داد که کلاهبرداری در بازار فروش و تعمیرات دستگاه های الکترونیکی، یک معضل جدی است. مسئولان ذی ربط باید با اتخاذ تمهیدات لازم، از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند.

پست های مرتبط

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این رنگ‌ها در تابستان خنک بمانید!

تابستان فصل جشنواره رنگ‌ها است! گرمای خورشید، طبیعت سرسبز و روزهای بلند،…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افراد ریزنقش و کوتاه قد چه لباسی بپوشن؟

قد کوتاه، مانعی برای خوش‌تیپ بودن نیست! افراد ریزنقش با انتخاب لباس‌های…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید