صفحه اصلی > فشن و تکنولوژی و شیوه زندگی و ورزشی : هفته مد میلان نگاهی به آینده با الهام از گذشته

هفته مد میلان نگاهی به آینده با الهام از گذشته

هفته مد میلان نگاهی به آینده با الهام از گذشته

هفته مد میلان، یکی از سه هفته مد بزرگ دنیا، با شکوه و جلال برگزار شد. این رویداد که هر ساله در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، فرصتی را برای طراحان مد برتر از سراسر جهان فراهم می‌کند تا مجموعه‌های خود را به نمایش بگذارند و آخرین روندها و ترندهای مد را به دنیا معرفی کنند.

در این هفته مد، برندهای مطرحی مانند گوچی، آرمانی، پرادا و ورساچه از جدیدترین طرح‌های خود رونمایی کردند. این طرح‌ها از تنوع بالایی برخوردار بودند و طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را پوشش می‌دادند.

یکی از ویژگی‌های بارز هفته مد میلان، توجه به مسائل زیست‌محیطی بود. بسیاری از طراحان در این هفته مد از مواد و الیاف‌های پایدار در طراحی لباس‌های خود استفاده کردند.

هفته مد میلان علاوه بر اهمیت تجاری خود، نقش مهمی در فرهنگ و هنر نیز دارد. این رویداد فرصتی را برای مردم سراسر جهان فراهم می‌کند تا با آخرین روندهای مد آشنا شوند و از زیبایی و خلاقیت طراحان مد لذت ببرند.

زنان مستقل و جسور در شوی بهار ۲۰۲۴ Max Mara

در شوی بهار ۲۰۲۴ برند Max Mara، زنانی را دیدیم که با اعتماد به نفس و استقلال قدم می‌زدند. آرایش و استایل ساده و کلاسیک آن‌ها، نشان دهنده‌ی تغییر چشمگیر نقش زنان در اجتماع در طول تاریخ بود.

فضای نمایش این شوی نیز یادآور این تغییر بود. مدل‌ها در فضایی بازسازی شده با پوشش گیاهی قدم می‌گذاشتند که یادآور فضاهای سبز بریتانیا بود. این فضا به گفته‌ی Ian Griffiths، مدیر خلاق برند Max Mara، سبکی از پوشش زنان را نشان می‌دهد که حداقل ۳۰۰ سال قدمت دارد.

لباس‌های این مجموعه نیز با به کاربردن پارچه‌هایی از جنس لباس‌های ارتشی، بیانگر نگاه Griffiths به جایگاه زن در دنیای امروز بود. او معتقد است که زنان امروزی مانند زنان در گذشته، مستقل و جسور هستند و می‌توانند در هر زمینه‌ای به موفقیت برسند.
لباس‌های این مجموعه در رنگ‌های خنثی و کلاسیک مانند مشکی، سفید، کرم و خاکستری طراحی شده بودند. این رنگ‌ها نمادی از قدرت و استقامت زنان هستند.

برخی از مدل‌های این مجموعه نیز از کلاه‌های شاپو استفاده می‌کردند که یادآور دوران جنگ جهانی دوم بود. این کلاه‌ها نمادی از زنانی هستند که در این دوران برای استقلال و آزادی خود مبارزه کردند.

در مجموع، شوی بهار ۲۰۲۴ Max Mara، نمایی از زنانی مستقل و جسور در دنیای امروز بود. این شوی نشان داد که زنان می‌توانند در هر زمینه‌ای به موفقیت برسند و نقش مهمی در جامعه ایفا کنند.

اگر قرار بود برای توصیف این کالکشن از یک عبارت استاده کنیم؛ آن عبارت این بود:
شطرنج به سبک دهه 60!
مدل‌ها روی یک ران‌وی با پترن شطرنجی به سرباز و شاه و ملکه تبدیل شدند؛ البته سربازهایی که لباس‌های A-line به تن داشتند و شاه و ملکه‌هایی پوشیده در رنگ‌های پاستلی و دامن‌های کوتاه.
این علاقه به دهه 60 به زمان حیات Gianni Versace و کالشکن 1995 او بازمی‌گردد که منبع الهام اصلی Donatella برای طراحی این مجموعه نیز بود؛ البته یکی از تفاوت‌های این مجموعه با مجموعه‌ی 1995، استفاده‌ی بیشتر از پترن شطرنجی بود که یکی از ترندهای دهه 60 نیز محسوب می‌شود. این پترن علاوه بر زمین ران‌وی، بر تن مدل‌ها هم دیده می‌شد، مانند پیراهن سبز Claudia Schiffer که در آن، گیپور با پارچه‌ی براق شطرنجی ترکیب شده بود و شو نیز با آن به پایان رسید.

پست های مرتبط

احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه!

لباس‌هایتان کهنه شده‌اند و دیگر مثل قبل جذاب نیستند؟ می‌خواهید لباس‌هایتان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانتوهای خنک و خوش‌تن خنک برای تابستان داغ!

تابستان از راه رسیده و وقت آن است که کمد لباس‌هایمان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید