صفحه اصلی > غذا و نوشیدنی : پخت شلغم به دو روش مزایا و نتایج

پخت شلغم به دو روش مزایا و نتایج

پخت شلغم به دو روش مزایا و نتایج

پخت شلغم به دو روش داخل شیشه و بخارپز دارای مزایا و نتایج متفاوتی است. در زیر، روش‌های صحیح برای پخت شلغم به هر دو روش توضیح داده شده است:

پخت شلغم داخل شیشه:

شلغم را تمیز کرده و پوست آن را با یک چاقو یا قاشق کوچک تمیز کنید. سعی کنید پوست را به حداقل برسانید، اما برای حفظ مواد مغذی، پوست را کاملاً برداشت نکنید.
شلغم را به قطعات مناسب برش دهید. می‌توانید آن را به صورت ریزبرش، خلالی یا خلال ضخیم برش دهید، به تفکیک اندازه و ضخامت مورد نیاز برای طبخ مورد نظرتان.
یک شیشه آبکش یا قابلمه شیشه‌ای با درب مناسب برای پخت در فر را آماده کنید. شلغم‌ها را داخل شیشه قرار داده و درب را ببندید.
شیشه را در فر قرار داده و در دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. زمان پخت ممکن است بستگی به اندازه و ضخامت شلغم‌ها داشته باشد. معمولاً پخت شلغم‌ها به مدت 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.
بعد از گذشت زمان مورد نیاز، شیشه را از فر بیرون بیاورید و با احتیاط دقیق، درب شیشه را با استفاده از دستمال یا دستکش بردارید تا از بخار گرم آسیب نبیند.
شلغم‌ها را با دقت از شیشه خارج کنید و در سرویس دهنده یا ظرف مناسب قرار دهید. می‌توانید آنها را با کمی نمک و فلفل سیاه چرخیده یا به همراه سس یا روغن مورد علاقه سرو کنید.

پخت شلغم با استفاده از بخارپز:

شلغم را تمیز کنید و پوست آن را بردارید یا قسمت‌های زخمی را برش دهید.
آب را در بخارپز خود بریزید و دمای آن را تنظیم کنید. معمولاً دمای مناسب برای پخت شلغم در حدود 100-110 درجه سانتی‌گراد است.
شلغم‌ها را در سبد بخارپز قرار دهید و سبد را در بخارپز قرار دهید. مطمئن شوید که شلغم‌ها به صورت یکنواخت در سبد قرار دارند و فضایمیان آنها برای گردش بخار و همچنین پخت بهتر ایجاد شود.
بخارپز را روشن کنید و زمان پخت را تنظیم کنید. زمان مورد نیاز بستگی به اندازه و ضخامت شلغم‌ها دارد، اما معمولاً حدود 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.
بعد از گذشت زمان مورد نیاز، بخارپز را خاموش کنید و صبر کنید تا بخار کاملاً تخلیه شود.
با احتیاط، سبد بخارپز را از دستگاه خارج کنید و شلغم‌ها را از سبد خارج کنید و در سرویس دهنده یا ظرف مناسب قرار دهید. می‌توانید آنها را با کمی نمک و فلفل سیاه چرخیده یا به همراه سس یا روغن مورد علاقه سرو کنید.

در هر دو روش، می توانید شلغم را پس از پخت تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که به طور کامل پخته شده‌اند. با استفاده از یک چاقو یا دستکش، به آنها فشار دهید. اگر شلغم به راحتی نرم شود، به این معنی است که پخته شده‌اند. در غیر این صورت، می توانید آنها را برای مدت بیشتری پخت دهید.

برچسب ها :
پست های مرتبط

آشنایی با معروف‌ترین غذاهای کامبوج

کامبوج، کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، در جنوب شرقی آسیا واقع…

معرفی 4 نوع از لیموناد های خانگی

در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، هیچ چیز به اندازه یک لیوان لیموناد خنک…

خواص ویتامین C برای پوست

ویتامین C یک ویتامین ضروری برای بدن است که فواید بسیاری برای…

دیدگاهتان را بنویسید