صفحه اصلی > مسافرت و شیوه زندگی : کرمانشاه، دیار پهلوانان و تاریخ سفری به سرزمین شگفتی‌ها

کرمانشاه، دیار پهلوانان و تاریخ سفری به سرزمین شگفتی‌ها

کرمانشاه، دیار پهلوانان و تاریخ سفری به سرزمین شگفتی‌ها

کرمانشاه، استانی در غرب ایران، با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بی‌نظیر، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. از کوه‌های سر به فلک کشیده تا دشت‌های سرسبز، از غارهای شگفت‌انگیز تا پل‌های تاریخی، کرمانشاه گویی گنجینه‌ای از زیبایی‌ها را در خود جای داده است.

در اینجا به برخی از جاهای دیدنی کرمانشاه اشاره می‌کنیم:

• طاق بستان:
طاق بستان، مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و کتیبه‌های مربوط به دوره ساسانیان است که در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. این اثر تاریخی، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایران است.

• بیستون:
بیستون، مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و کتیبه‌های مربوط به دوره هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان است که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد. این اثر تاریخی، در سال ۲۰۰۶ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

• غار قوری قلعه:
غار قوری قلعه، یکی از بزرگ‌ترین غارهای آبی ایران است که در ۷۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد. این غار، با قندیل‌ها و сталактиت‌های شگفت‌انگیز، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

• پل خسرو:
پل خسرو، پلی تاریخی مربوط به دوره ساسانیان است که در ۱۲ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد. این پل، یکی از بزرگ‌ترین پل‌های سنگی جهان است که بر روی رودخانه قره‌سو ساخته شده است.

• تکیه معاون الملک:
تکیه معاون الملک، بنایی تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در شهر کرمانشاه قرار دارد. این بنا، با معماری و تزئینات بی‌نظیر، یکی از زیباترین تکیه‌های ایران است.

• بازار سنتی کرمانشاه:
بازار سنتی کرمانشاه، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای ایران است که در مرکز شهر کرمانشاه قرار دارد. این بازار، با راسته‌های تو در تو و حجره‌های متعدد، مکانی جذاب برای خرید و گشت و گذار است.

• سراب نیلوفر:
سراب نیلوفر، تالابی زیبا و دیدنی است که در ۳۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد. این تالاب، با نیلوفرهای آبی و چشم‌اندازهای طبیعی، مکانی آرامش‌بخش برای تفریح و گذران اوقات فراغت است.

• کوه طاق:
کوه طاق، کوهی مرتفع و دیدنی است که در شمال شهر کرمانشاه قرار دارد. این کوه، با صخره‌های عظیم و غارهای متعدد، مکانی مناسب برای کوهنوردی و صخره‌نوردی است.

• مسجد جامع کرمانشاه:
مسجد جامع کرمانشاه، مسجدی تاریخی مربوط به دوره صفویان است که در مرکز شهر کرمانشاه قرار دارد. این مسجد، با معماری و تزئینات اسلامی، یکی از مهم‌ترین مساجد ایران است.

• موزه باستان‌شناسی کرمانشاه:
موزه باستان‌شناسی کرمانشاه، موزه‌ای غنی و دیدنی است که در شهر کرمانشاه قرار دارد. این موزه، با اشیاء و آثار تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف، گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ ایران را به نمایش گذاشته است.

علاوه بر جاذبه‌های ذکر شده، کرمانشاه دیدنی‌های بسیار دیگری نیز دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

پست های مرتبط

احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه!

لباس‌هایتان کهنه شده‌اند و دیگر مثل قبل جذاب نیستند؟ می‌خواهید لباس‌هایتان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانتوهای خنک و خوش‌تن خنک برای تابستان داغ!

تابستان از راه رسیده و وقت آن است که کمد لباس‌هایمان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید