صفحه اصلی > سلامتی و شیوه زندگی و فشن : کفش‌های دست‌دوز ایرانی، جا پایی محکم در بازار کشورهای همسایه

کفش‌های دست‌دوز ایرانی، جا پایی محکم در بازار کشورهای همسایه

کفش‌های دست‌دوز ایرانی، جا پایی محکم در بازار کشورهای همسایه

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در مورد وضعیت تولید و تقاضا در بازار کفش دست‌دوز گفت: با وجود مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا، فعالان صنعت کفش توانسته‌اند این صنعت را سرپا نگه دارند. گرچه این صنعت در رکود به سر می‌برد، اما تعداد فعالان آن کاهش نیافته است.

رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، در مورد وضعیت صادرات کفش از ایران گفت: در سال جاری، چندین نمایشگاه کفش در سطح کشور برگزار کردیم که از کشورهای چین، ترکیه و آلمان نیز بازدیدکنندگانی حضور داشتند. همچنین، فعالان صنعت کفش ایران علاوه بر بازار داخلی، در زمینه صادرات نیز فعال هستند. در مهرماه، چند نشست برای صادرات کفش به روسیه برگزار شد و امروز نیز نشستی با حضور دوستان صنعت کفش داریم تا صادرات به کشورهای منطقه را نیز افزایش دهیم.

در پاسخ به این سوال که کدام کشورها مقصد صادرات کفش از ایران هستند، شجری گفت: به غیر از ترکیه، کشورهای همسایه ایران، به ویژه روسیه، مصرف‌کننده کفش‌های ایرانی هستند. در این راستا، فعالان صنعت کفش در شهر تبریز، به ویژه کفاشان تبریزی، در تلاش هستند تا بازار روسیه را به دست آورند. در حال حاضر، تبریز پایگاهی را در روسیه ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در مورد دیگر مقاصد صادراتی کفش ایران گفت: عراق و افغانستان نیز از مقاصد مهم صادرات کفش ایران بودند، اما با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، صادرات کفش ایران به این کشور دچار مشکل شد. با این حال، فعالان صنعت کفش ایران در تلاش هستند تا بازار آفریقا را نیز به دست آورند. آفریقا به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب، بیشتر خواهان صندل و دمپایی است. بنابراین، تلاش فعالان صنعت کفش ایران این است که بخشی از صادرات کفش ایران را به آفریقا افزایش دهند.

برچسب ها :
پست های مرتبط

احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه!

لباس‌هایتان کهنه شده‌اند و دیگر مثل قبل جذاب نیستند؟ می‌خواهید لباس‌هایتان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانتوهای خنک و خوش‌تن خنک برای تابستان داغ!

تابستان از راه رسیده و وقت آن است که کمد لباس‌هایمان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید