صفحه اصلی > اخبار شرکت ها : نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب و فواید آن

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب و فواید آن

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب - تصویر 1

امروزه با توجه به فاکتورهای آسیب‌زایی که برای محیط زیست و آب و هوا ایجاد شده است، عملکرد لایه اوزون با اختلالاتی مواجه گشته که این موارد در نتیجه آسیب به آن به وجود آمده‌اند. یکی از مهم‌ترین عواقب این موضوع، رسیدن اشعه‌های مضر فرابنفش به پوست انسان است که مضرات بسیاری را برای زیبایی و سلامت پوست در پی خواهد داشت و آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد. از این جهت به کار بردن محصولات ضد آفتاب ضروری محسوب می‌شود و آشنایی با فواید کرم ضد آفتاب نیز همواره اولویت دارد.

بدیهی است که در رابطه هر محصول علاوه بر آشنایی با مزایا و فوایدی که از آن برخوردار است، لازم است طرز صحیح به کار بردن آن نیز رعایت شود تا میزان اثربخشی محصول مورد نظر، به حداکثر برسد. از این جهت اهمیت و ضرورت نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب نمایان شده است. این موضوع در میزان محافظت ارائه شده برای پوست و حفظ سلامت آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و فواید این محصول را به حداکثر می‌رساند.

فواید و ویژگی‌های کرم ضد آفتاب برای پوست

ایجاد آسیب در لایه اوزون موجب شده است اشعه‌های مضر در تماس با پوست افراد قرار گیرند. این اشعه‌ها که دو نوع UVA و UVB را شامل می‌شوند، مضراتی همچون آفتاب سوختگی، ایجاد لک در سطح پوست، پیری زودرس پوست و حتی افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست را در پی خواهند داشت. چراکه می‌توانند با نفوذ کردن به صورت عمقی در لایه‌های زیرین پوست، به کلاژن موجود در آن آسیب بزنند.

این موضوع نیز سبب خشک شدن شدید، ایجاد چین و چروک و ترمیم غیراصولی پوست خواهد شد. از مهم‌ترین فواید کرم ضد آفتاب در واقع می‌توان به جلوگیری از همین موارد اشاره کرد. این محصول با ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست، می‌تواند آن را هیدراته نگه دارد و مانع از حمله این اشعه‌ها به پوست و تماس با آن شود. البته کیفیت ضد آفتاب نیز اهمیت بسیاری دارد و برای بهره‌مندی از فواید کرم و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، بایستی برای تهیه‌ی بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و خارجی از نظر پزشکان، اقدام کنید.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب - تصویر 2

بهترین روش استفاده از کرم ضد آفتاب

به منظور آموختن مناسب‌ترین و بهترین نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب، می‌توانید مراحلی را که در ادامه ذکر شده‌اند دنبال کنید:

  • هر قسمت از پوست صورت یا بدن شما که در معرض تابش نور آفتاب قرار خواهد گرفت را با استفاده از ضد آفتاب و به صورت کامل بپوشانید.
  • در صورتی که نوع پوست شما خشک است، لازم است قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، به کار بردن یک کرم مرطوب کننده یا محصول آبرسان را جدی بگیرید و در آن سهل‌انگاری نکنید. این مورد به تأمین رطوبت مورد نیاز پوست شما کمک خواهد کرد و مانع از دهیدراته شدن آن خواهد شد.
  • به منظور توضیح اندازه‌گیری مناسب‌ترین میزان مصرف کرم ضد آفتاب، می‌توان گفت این محصول را به مقدار ½ قاشق چای‌خوری بردارید و آن را تنها برای تمام قسمت‌های صورت مورد استفاده قرار دهید. این قسمت‌ها شامل چانه، گردن، بینی، گونه‌ها و پیشانی خواهد شد. همچنین اندازه‌ای معادل با طول دو انگشت نیز می‌تواند معیار مناسبی برای استفاده از کرم ضد آفتاب باشد.
  • حال این مقدار از کرم ضد افتاب را بر روی پوست خود قرار دهید و آن را به آرامی در سطح پوست ماساژ دهید تا به صورت کامل در پوستتان جذب شود.
  • این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر کرم ضد آفتاب رنگی را مورد استفاده قرار می‌دهید، بهتر است آن را با استفاده از یک پد آرایشی در پوست پخش کنید. این موضوع موجب ایجاد جلوه کاملاً صاف و یکدست برای پوست شما خواهد شد.

بهترین زمان استفاده از کرم ضد آفتاب

زمان استفاده از کرم ضد آفتاب نیز از مهم‌ترین فاکتورهای میزان تأثیرگذاری این محصول بر پوست خواهد بود. مناسب‌ترین زمان به منظور به کار بردن کرم ضد آفتاب شامل موارد زیر خواهد شد:

  • حدود 15 الی 20 دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب و تماس اشعه‌ها با پوست، به عنوان زمان طلایی برای استفاده از کرم ضد آفتاب محسوب می‌شود.
  • در صورتی که بلافاصله پس از خروج از منزل ضد آفتاب را مورد استفاده قرار دهید، احتمال سوختگی پوست شما و رسیدن آسیب به آن وجود دارد. اما این حالت در مقایسه با عدم استفاده از ضد آفتاب، بهتر خواهد بود.

در هر بار مصرف چه مقدار کرم ضد آفتاب بزنیم؟

به منظور مصرف مؤثر کرم ضد آفتاب و بهره‌مندی از فواید این محصول، باید در استفاده از آن خساست را کنار بگذارید و با دست باز این محصول را استفاده کنید. چراکه به کار بردن ضد آفتاب حتی در روزهایی که هوا کاملاً ابری است، در ایام فصل زمستان و یا حتی اوقاتی که در خانه هستید ولی نور آفتاب را روی پوست خود حس می‌کنید، ضروری است. البته میزان استفاده از کرم، به نوع و غلظت آن نیز بستگی دارد؛ در صورت استفاده از بهترین کرم‌های ضد آفتاب ایرانی و خارجی، مطمئنا اثرگذاری بیشتری را خواهند داشت.

همچنین تمدید کرم ضد آفتاب به میزان هر 2 الی 2.5 ساعت یکبار نیز به اندازه استفاده از این محصول ضرورت دارد. چراکه میزان اثربخشی آن در این مدت از بین می‌رود و برای محافظت از پوست باید مجدداً این محصول را مورد استفاده قرار داد. همچنین لازم است نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • در شرایطی که یک فرد بزرگسال بخواهد کرم ضد آفتاب را برای تمام بدن خود مورد استفاده قرار دهد، میزان حدودی مناسب برای این محصول را می‌توان تقریباً معادل با یک شات دانست. همان‌طور که ذکر شد، مقدار معادل نصف قاشق چای‌خوری از یک شات برای صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • استفاده از این مقدار پس از هر بار تعریق و با فواصل هر 2 ساعت، لازم اس به همین میزان ذکر شده صورت گیرد. چراکه عدم انجام این کار پوست را دچار سوختگی و آسیب خواهد کرد.
  • مقدار تقریبی ضد آفتاب مورد نیاز برای هر قسمت از بدن به این صورت خواهد بود: نصف قاشق چای‌خوری برای صورت و گردن، یک قاشق چای‌خوری برای پشت دست‌ها، یک قاشق چای‌خوری برای بازوها، یک قاشق چای‌خوری برای ساعد‌ها، دو قاشق چای‌خوری برای پاها، یک قاشق چای‌خوری برای سینه و شکم، یک قاشق چای‌خوری برای کمر و شانه‌ها.

از کرم ضد آفتاب در کدام نواحی باید استفاده شود - تصویر 3

در کدام نواحی پوست باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

  • هر نقطه‌ای از پوست که در تماس با تابش نور آفتاب است، لازم است سطح آن با استفاده از کرم ضد آفتاب پوشانده شود. این قسمت‌ها اغلب شامل صورت، گردن، دست و گوش می‌شود.
  • برای برخی از افرادی که تارهای موهای آن‌ها نازک است و موهای کم‌پشتی نیز دارند، به کار بردن ضد آفتاب برای پوست سر و در قسمتی که موهای آن ریخته است، ضروری به شمار می‌رود. همچنین این افراد می‌توانند به جای انجام این کار، از کلاه‌هایی استفاده کنند که به صورت لبه دار است و یا اسپری‌های ضد آفتاب را مورد استفاده قرار دهند.
  • لب‌ها نیز به عنوان بخشی از صورت لازم است با کرم ضد آفتاب پوشانده شوند. به این منظور می‌توان از برخی بالم‌های لب استفاده کرد که از فاکتور محافظتی یا همان SPF برخوردار هستند. مقدار SPF به کار رفته در این بالم‌ها باید حداقل 15 باشد.
  • از به کار بردن ضد آفتاب پوست صورت و بدن برای نواحی اطراف چشم جداً خودداری کنید. پوست این ناحیه از صورت در مقایسه با سایر نواحی بسیار حساس‌تر و نازک‌تر است و نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد. از این جهت لازم است ضد آفتاب مخصوص دور چشم را مورد استفاده قرار دهید تا از ایجاد لک و چروک در پوست این ناحیه جلوگیری کند. نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم نیز کاملاً مشابه با کرم مناسب برای سایر نواحی پوست است.

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم

با توجه به حساس‌تر بودن و نازک‌تر بودن پوست دور چشم، بدیهی است که این ناحیه بیشتر از سایر نواحی پوست دچار آسیب خواهد شد. از این جهت علائم پیری پوست نیز در ابتدا از این قسمت آغاز می‌شود. ضد آفتاب‌هایی که برای پوست صورت و بدن استفاده می‌شوند، دارای فرمولاسیون متفاوتی با ضد آفتاب دور چشم هستند.

بنابراین به کار بردن ضد آفتاب مخصوص این ناحیه، سوزش چشم را در پی نخواهد داشت و پوست این قسمت نیز دچار تحریک نخواهد شد. البته این موضوع بیشتر برای افراد دارای پوست حساس صادق است و افرادی که پوست آن‌ها از نوع چرب است، می‌توانند از ضد آفتاب صورت نیز استفاده کنند. اما باید قبل از آن از یک محصول آبرسان استفاده شود.

سخن پایانی

فواید کرم ضد آفتاب همواره مورد تأیید متخصصان بوده است و این محصول با توجه به کارآیی آن، برای تمام افراد توصیه شده است. اما تأثیر نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب نیز بر میزان اثربخشی این محصول قابل انکار نیست و لازم این مورد نیز به اندازه ضرورت به کار بردن آن، مورد توجه قرار گیرد.

پست های مرتبط

چگونه با اسپاتیفای کمتر، بیشتر گوش کنیم؟

خسته شدی از اینکه حجم اینترنتت زود تموم میشه؟  اسپاتیفای هم که…

دوره آموزش میکروبلیدینگ در آموزشگاه سمیرا یغمایی

دوره‌های آموزش میکروبلیدینگ در آموزشگاه سمیرا یغمایی با ارائه آموزش‌های جامع و تخصصی، هنرجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. مزایای متعدد این دوره‌ها از جمله دسترسی به مراکز معتبر، هزینه‌های مقرون به صرفه، پشتیبانی پس از دوره و محیط آموزشی مناسب، اصفهان را به یکی از بهترین مقاصد برای آموزش میکروبلیدینگ تبدیل کرده است. اگر به دنبال یادگیری این مهارت هستید، شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه سمیرا یغمایی می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

۱۴ مهر ۱۴۰۳

آموزش آرایشگری در اصفهان با مدرک بین المللی

آکادمی لاوین، با بیش از 18 سال تجربه درخشان و آموزش بیش از 3000 دانشجو، به عنوان یکی از معتبرترین آموزشگاه های  آموزش آرایشگری در اصفهان با مدرک بین المللی  شناخته می‌شود

۹ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید