صفحه اصلی > فشن : آیا انواع فرم بدن را می‌شناسید؟ چند راه برای شناسایی انواع فرم بدن وجود دارد؟

آیا انواع فرم بدن را می‌شناسید؟ چند راه برای شناسایی انواع فرم بدن وجود دارد؟

آیا انواع فرم بدن را می‌شناسید؟ چند راه برای شناسایی انواع فرم بدن وجود دارد؟

فرم بدن یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد هر فرد است که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. عواملی مانند ژنتیک، محل زندگی و سطح هورمون استروژن در بدن زنان تأثیر زیادی در شکل بدن دارند. اما بیشتر از همه، مقدار چربی تجمع یافته در قسمت‌های مختلف از استخوان بندی، می‌تواند شکل بدن را تعیین کند. تنوع شکل بدن زنان باعث شده است که محققان در تحقیقات خود، چندین نوع دسته‌بندی مختلف برای شناسایی شکل‌های بدن رایج را انجام دهند. اما توجه داشته باشید که تیپ بدن و شناخت آن نمی‌تواند به صورت کاملاً دقیق باشد و هر فرد بر اساس شباهت خود و تطابق با این دسته‌بندی‌ها در یکی از آنها قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین عوامل در شکل بدن شامل اندازه دور کمر، باسن، سینه و پهلو هستند. در ادامه، انواع شکل‌های بدن را معرفی کرده و هر یک را توضیح خواهیم داد.

انواع فرم بدن

1. فرم بدن به شکل سیب (دایره‌ای):
این شکل بدن به نسبت دور کمر و سینه بزرگتر است و اندام‌های پایینی نسبت به بالای بدن باریک‌تر هستند.

2. فرم بدن به شکل گلابی (مثلث):
در این شکل بدن، دور سینه و شانه‌ها بزرگتر از دور کمر است و اندام‌های پایینی نسبت به بالای بدن کوچک‌تر هستند.

3. فرم بدن به شکل ساعت شنی:
در این شکل بدن، دور کمر و سینه متناسب با یکدیگر هستند و اندام‌های بالا و پایین بدن تقریباً یکسان اندازه‌ی آنهاست.

4. فرم بدن به شکل مستطیل (مستقیم):
در این شکل بدن، اندازه دور کمر، سینه، و دور شانه تقریباً یکسان است و اندام‌های بالا و پایین بدن کمتر تفاوت دارند.

5. فرم بدن به شکل مثلث برعکس (وارونه):
در این شکل بدن، دور کمر بزرگتر از دور سینه است و اندام‌های پایینی نسبت به بالای بدن بزرگتر هستند.

با شناخت شکل بدن خود، می‌توتوانید به راحتی استایل مناسب برای خودتان را انتخاب کنید و شکل بدنی که بهترین استایل را برای شما ایجاد می‌کند را شناسایی کنید.

شکل بدن به شکل سیب (دایره‌ای):

در افرادی که شکل بدن سیبی یا دایره‌ای دارند، کمرشان کمتر و یا نامشخص است. آنها دارای شانه‌های پهن و سینه بزرگ هستند و وزن بیشتری در قسمت میانی بدنشان تجمع می‌یابد. در این شکل بدن، بالاتنه بدن ضخیم و حجیم‌تر از پایین بدن است و به دلیل نبودن تعریف واضحی از کمر، باید از لباس‌هایی استفاده کنند که برای آنها مناسب باشند. بهتر است از شلوارهای بوت‌کات، اسکینی، لگ‌ها و شلوارهای تنگ استفاده نکنند.

شکل بدن به شکل گلابی (مثلث):

در افرادی که شکل بدنشان به شکل گلابی است، حجم پایین بدنشان بیشتر است. باسن و ران‌های آنها بزرگتر از قسمت بالایی آنها هستند و برای انتخاب شلوار مناسب باید دقت کنند. در این شکل بدن، همه چیز در پایین بدن قرار دارد. باسن و ران‌ها بزرگتر از بالاتنه بوده و شانه‌ها در مقایسه با باسن کمتر پهن هستند. برای این شکل بدن، بهتر است از شلوارهای نیم بگ استفاده کنند.

شکل بدن به شکل ساعت شنی:

شکل بدن ساعت شنی یکی از مدل‌های محبوب است که در آن کمری تعریف شده و اندازه باسن و شانه‌ها یکسان است. افرادی که شانه و باسنی با اندازه یکسان و کمری باریک دارند، بدن ساعت شنی دارند. بسیاری از زنان با ورزش یا رژیم غذایی مختلف، به دنبال داشتن شکل بدن ساعت شنی هستند که شامل سینه و باسن متناسب و کمری باریک است.

فرم بدن به شکل مثلث برعکس (ورونه):

در فرم بدن به شکل مثلث برعکس، اندازه شانه‌های فرد بزرگتر از باسنش است. این نوع فرم بدن شبیه ورزشکاران می‌باشد که شانه‌های آنها پهن هستند و با پایین آمدن به سمت پایین بدن، شکلی مانند مثلث وارونه می‌گیرد و باسن‌ها در این فرم بدن کوچکتر هستند.

چگونه فرم بدن خود را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص فرم بدن خود، باید اندازه دور کمر، دور سینه، دور باسن و اندازه شانه‌ها را با استفاده از متر اندازه‌گیری کنید. برای اندازه گرفتن دور کمر، شما باید کمر خود را صاف نگه داشته و خم نشوید. متر را در بخش باریک کمر قرار داده و در بالای ناف و زیر قفسه سینه قرار دهید و سپس دور کمر خود را اندازه بگیرید. برای افرادی که شکم دارند، اندازه دور شکم نیز مهم است. متر را دور شکم بپیچید و بعد از یک دور زدن، اندازه دقیق دور شکمتان را یادداشت کنید.

برای اندازه گیری دور سینه، باید به طور کامل صاف بایستید و دور سینه خود را اندازه بگیرید. متر را در بخش کامل ترین قسمت سینه قرار داده و از زیر شانه‌هایتان آن را رد کنید تا به جایی که از آن شروع شده برسید و اندازه دور سینه خود را یا نیم تنه بنویسید.

برای اندازه گیری دور باسن، باید دور برجسته‌ترین قسمت باسن خود را اندازه بگیرید. برای انجام این اندازه‌گیری، متر را یک طرف ران نگه داشته و سعی کنید آن را به سمت دیگر ببرید. می‌توانید این کار را جلوی آینه انجام دهید تا متر هر دو طرف را درست نگه دارد.

برای اندازه گیری شانه‌ها، متر را در بخش بالایی شانه‌ها قرار داده و در بخشی که بیشترین عرض را دارد، دور شانه‌ها را بپیچید. اگر برای شما سخت است اندازه گیری شانه‌ها را انجام دهید، می‌توانید از کمک شخص دیگری بخواهید تا برایتان اندازه گیرد.

بر اساس اندازه‌هایی که اندازه گرفتید، می‌توانید فرم بدن خود را تشخیص دهید. اگر دور شانه‌ها بزرگتر از دور کمر و دور باسن شما باشد، شما فرم بدن به شکل مثلث برعکس دارید. در این فرم بدن، شانه‌ها پهن تر و باسن کوچکتر از شانه‌ها است.

اگر اندازه دور کمر و دور سینه یکسان یا نزدیک به یکدیگر باشد و دور باسن کمی بزرگتر از این دو باشد، فرم بدن شما ممکن است به شکل مثلثی (سهولا) باشد. در این فرم بدن، شانه‌ها و سینه پهن تر از باسن هستند.

اگر دور کمر و دور باسن شما برابر باشد و دور سینه کمی بزرگتر از این دو باشد، شما فرم بدن به شکل مثلث (عقوبتی) دارید. در این فرم بدن، شانه‌ها کوچکتر و سینه پهن تر از باسن است.

همچنین باید توجه داشته باشید که این توصیفات فقط بر اساس اندازه‌های بدن شماست و عوامل دیگری مانند استقامت عضلانی، ترکیب چربی و ساختار استخوانی نیز می‌تواند شکل کلی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

آیا می‌شود شکل بدن را تغییر داد؟

بله، می‌توان شکل بدن را تغییر داد. شکل بدن زنان ممکن است با توجه به عواملی مانند سن، سبک زندگی، بارداری و تغییر عادات غذایی تغییر کند. با این حال، تغییراتی که در شکل بدن رخ می‌دهند، به گونه‌ای است که ساختار استخوان هر فرد ثابت است و عواملی که ذکر کردیم، می‌توانند تغییراتی را در استایل فرد ایجاد کنند. به عنوان مثال، بارداری می‌تواند باعث پهن شدن باسن یک خانم شود و مصرف غذاهای ناسالم می‌تواند با تجمع چربی، شکل بدن را به شکل دیگری تغییر دهد. همچنین، تغییر در سبک زندگی یا انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند شکل بدن را به شکل دیگری تبدیل کند.

 

 

به طور کلی، مردان و زنان شکل بدنی متفاوتی دارند که در نهایت به ساختار بدن آن‌ها و استایل ظاهری آن‌ها منجر می‌شود. در این مقاله به پنج مدل تیپ و شکل بدن اشاره کردیم که با اندازه‌گیری مقدار کمر، باسن، سینه و عرض شانه‌ها می‌توانید تیپ بدن خود را تشخیص دهید. پس از اندازه‌گیری این مقادیر، با مقایسه با انواع تیپ‌های بدنی مانند تیپ دایره‌ای (تجمع چربی در قسمت میانی بدن)، تیپ مستطیلی (شانه و باسن یکسان)، تیپ مثلثی (پایین تنه حجیم)، تیپ ساعت شنی (اندازه باسن و شانه برابر) و تیپ مثلث برعکس (شانه بزرگ‌تر از باسن)، خواهید دانست کدام لباس یا استایل بهترین گزینه برای شماست. با داشتن اطلاعات کلیدی درباره استایل خود، می‌توانید بخش‌هایی از بدنتان که ناسازگار هستند را با لاغر کردن یا چاق کردن آن‌ها تغییر دهید تا استایل جذاب و فوق‌العاده‌ای را با بدن خود داشته باشید و دیگر نگران چاق یا لاغر بودن اندامتان نباشید. شیک پوشی و استایل خوب آقایان و بانوان بستگی به تیپ مناسب و انتخاب لباس‌های مناسب با شکبدنی آن‌ها دارد تا همواره شما بتوانید بهترین نمایش را داشته باشید.

پست های مرتبط

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این رنگ‌ها در تابستان خنک بمانید!

تابستان فصل جشنواره رنگ‌ها است! گرمای خورشید، طبیعت سرسبز و روزهای بلند،…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افراد ریزنقش و کوتاه قد چه لباسی بپوشن؟

قد کوتاه، مانعی برای خوش‌تیپ بودن نیست! افراد ریزنقش با انتخاب لباس‌های…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید