صفحه اصلی > شیوه زندگی و فشن : بافت جلوی مو

بافت جلوی مو

بافتن مو یک روش کلاسیک برای تزئین و شینیون موهای بانوان می‌ باشد. امروزه بافت مو با روش های متنوع و تخصصی انجام می گیرد که برای اجرای هر یک از آنها نیاز به زمان طولانی می‌ باشد. استفاده از موهای قسمت جلوی سر برای بافت، تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارد. از این رو بافت جلوی سر به عنوان بافت ویژه و تخصصی، مورد آموزش و تدریس قرار می گیرد.

انواع بافت جلوی مو

موهای قسمت جلو برای بافتن می توانند در تراکم متغیر باشند. به عبارتی می توان دسته کوتاهی از موهای جلوی پیشانی را برای بافت استفاده کرد و یا از موهای قسمت جلویی سر به پهنای ده سانتیمتر برای بافت مدل های متنوع و جذاب بهره گرفت.

بافت موهای جلو مانند بافت موهای تمام قسمت سر، در نوع کف سر، شل و برجسته انجام می گیرد. بافت کف سر، از انتهای ریشه مو آغاز می‌ شود و با استفاده از دسته دوتایی، سه تایی و چهارتایی مو، مورد انجام قرار می گیرد. بافت کف سر ترجیحا به صورت تخت می‌ باشد. اما در صورتی که تراکم بافت افزایش داشته باشد و مقدار موی مورد استفاده ضخیم باشد، امکان ایجاد طرح برجسته برای بافت وجود دارد.

بافت شل

بافت شل از سری بافت های جدید و ترند می‌ باشد که مورد توجه بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گرفته است. تنوع بافت شل، کمتر از بافت کف سر می‌ باشد اما کاربرد این بافت و زیبایی حاصل از آن، امکان استفاده از آن را برای بیشتر سنین اعمال می کند. در این بافت تنها یک قسمت از موی جلوی سر مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که از تمام موهای جلوی پیشانی برای بافت استفاده شود، بهتر است که میزان تراکم بافت بسیار کم باشد و بافت خیلی شل را به وجود آورد.

بافت برجسته، از بافت های مجلسی و بسیار سنگین می‌ باشد. این بافت می‌ تواند به صورت ترکیبی با موهای قسمت جلو و پشت سر اجرا شود. در صورت استفاده از موهای قسمت جلو به صورت مجزا، باید طرحی انتخاب شود که برجسته سازی طرح بافت را با موهای کم تراکم جلوی سر، امکان پذیر سازد.

روش انجام بافت قسمت جلوی مو

برای بافتن موهای قسمت جلو، می‌ توان تمام قسمت مو را دسته بندی کرد. به گونه ای که موهای قسمت بالای گوش سمت راست به صورت خط فرضی تا موهای قسمت بالای گوش سمت چپ در یک دسته قرار بگیرند. در این صورت دسته جلویی مو، برای انجام انواع بافت ها آماده می‌ شود.

بافت های کف سر به صورت خود محور انجام نمی شوند. اعمال تمرکز بالا برای این بافت ها و دقت بیشتر در دسته بندی موها، نیاز به فرد دیگر را برای بافت موها الزام می‌ کند.

دسته موهای انتخاب شده برای بافت زدن موها، به دو صورت قابلیت اجرایی سازی دارند. گره دسته موها از قسمت زیر، بافت زیرین را منجر می‌ شود. همچنین گره زدن دسته ها از قسمت رو، بافت رویی را سبب ساز می‌ شود. بافت رویی بیشتر برای بافت های برجسته استفاده می‌ شود. بافت های زیرین، از زیبایی بیشتری برخوردار هستند و می توانند برای انواع بافت های شل، فانتزی و رسمی مورد استفاده قرار بگیرند.

افراد می توانند با تمرین و آموزش، به صورت خود محور در اجرای بافت جلوی سر اقدام نمایند. به علت اشراف به قسمت جلوی سر، می‌ توان در مقابل آینه به راحتی بافت های متعدد را انجام داد.

بافت جلوی مو چه کاربردی دارد؟

بافت جلوی مو، از روش های رسمی و اصولی برای شینیون موها می‌ باشد. از بافت جلوی موی سر، می‌ توان در تکمیل شینیون مجلسی موها بهره گرفت.
در صورتی که هدف از بافت جلوی مو، شینیون مجلسی موها باشد، نمی توان از بافت کف سر استفاده کرد. ترکیب بافت های کف سر با شینیون های مختلف، مردود تلقی می‌ شوند.

از بافت کف سر می‌ توان برای آرایش موها استفاده کرد. این مورد در صورتی که از فرد از شال، روسری و یا مقنعه استفاده می‌ کند، بسیار کاربرد دارد. فرد با استفاده از روسری و… می‌ تواند از بافت های فانتزی و کف سر استفاده نماید. این مورد، محدودیتی در انتخاب طرح و روش اجرای بافت ندارد.

در صورتی که موهای کل سر، آزاد و رها باشند و هیچ شنیون و بافتی روی آن ها انجام نگیرد، می‌ توان از بافت جلوی مو به صورت یکطرفه استفاده کرد. دسته ای از موهای یک طرف صورت در قسمت جلوی سر انتخاب می شوند و به صورت رینگی در نوع برجسته و یا ساده یافته می‌ شوند. انتخاب نوع بافت برای این مورد نیز محدودیتی ندارد. حتی می‌ توان در بافت یک طرفه جلوی مو، از طرح بافت کف سر نیز استفاده کرد. انتخاب دسته مو از قسمت راست، چپ و یا وسط جلوی سر، بستگی به فرم صورت، طرح انتخابی فرد دارد.

ملزومات بافت جلوی مو

برای یافتن موها، همواره از متعلقات زیباساز استفاده می‌ شود. فیکس کردن انتهای موها در بافت ساده و رنگی از ملزومات کار است که برای این کار از کش های باریک و ساده، کش های پارچه ای، عروسکی و فانتزی در تنوع رنگ ها می‌ توان استفاده کرد.

کش های ساده پلاستیکی که کمترین ضخامت را دارا هستند، برای اجرای انواع بافت های فانتزی، برجسته و شل مورد استفاده می‌ باشند. برخی از بافت ها، نیازی به گره زدن موها ندارد. لذا این بافت ها با استفاده از کش های متعدد پلاستیکی اجرایی می‌ شوند که در روش و فنون مختلف استفاده می گردند.

استفاده از انواع مهره های پلاستیکی در تنوع رنگی گوناگون برای زیباسازی بافت ها، امری متداول است. برای بافت موهای کودکان زیر 12 سال، از مهره ها و متریال های پلاستیکی رنگی در طرح های مختلف استفاده می گردد. بهره گیری از شانه های فلزی، گیره های دندانه دار تزئینی و… با توجه به طرح بافت ها و روش اجرای آن مورد استفاده قرار می گیرند.

پست های مرتبط

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این رنگ‌ها در تابستان خنک بمانید!

تابستان فصل جشنواره رنگ‌ها است! گرمای خورشید، طبیعت سرسبز و روزهای بلند،…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افراد ریزنقش و کوتاه قد چه لباسی بپوشن؟

قد کوتاه، مانعی برای خوش‌تیپ بودن نیست! افراد ریزنقش با انتخاب لباس‌های…

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید