صفحه اصلی > سلامتی و فشن : چگونه رژ لب بسازیم

چگونه رژ لب بسازیم

بانوان معمولا از انواع رژ لب به عنوان مهم ترین ابزار آرایشی استفاده می کنند. در واقع این محصول آرایشی به صورت روزمره استفاده شده و کاربرد بسیار زیادی دارد. رژ لب نه تنها می تواند جنبه زیبایی داشته باشد، بلکه برای جلوگیری از خشک شدن لب ها نیز دارای کاربرد بسیار وسیعی است.
همچنین انتخاب یک رژ لب خوب برای حفظ زیبایی و سلامتی حائز اهمیت است. ما در این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعاتی را در خصوص چگونگی ساخت رژ لب در منزل بپردازیم.

رژ لب ها در اشکال و رنگ های متنوعی تولید شده و در بازار عرضه می شوند. با این وجود بسیاری از بانوان ترجیح می دهند که شخصا رژ لب خود را تهیه کنند. این کار باعث می شود رنگ، بافت و مواد مورد استفاده در تولید دقیقا باب میل آن ها باشد و همچنین حفظ سلامتی تا حد بیشتری انجام می شود.

تاریخچه استفاده از رژ لب

شاید تصور کنید که رژ لب به عنوان یک ابزار آرایشی مدرن شناخته می شود ولی باید بدانید که این ماده آرایشی برای اولین بار در سومر تولید شده است! در هزاره های پیش از میلاد مسیح این محصول با استفاده از سنگ های قیمتی تولید شده و افرادی آن را استفاده می کردند که از اشراف و بزرگان مناطق مختلف سومر بودند.

در ادامه نیز مصریان با طبقه اجتماعی بالا برای آن که جایگاه خود در اجتماع را مشخص کنند از رژ لب استفاده می کردند.

در مصر باستان رژ لب ترکیبی از مواد سمی بود. همین مسئله باعث می شد در دراز مدت رژلب آثار بدی را روی سلامتی ایجاد کند. با این وجود باید در نظر داشت که از سده شانزدهم میلاد مسیح در انگلستان از رژ لب های تقریبا مدرن استفاده شد و در حال حاضر این محصول در یکصد سال گذشته به عنوان یک ماده رایج آرایشی شناخته می شود. پس می توانیم به این نتیجه برسیم که رژ لب به عنوان یک ماده آرایشی بسیار جذاب طریقه ساخت چندان سختی ندارد.

تهیه رژ لب با مداد شمعی

یکی از روش های ساخت رژ لب که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است را می توان رژ لب تولید شده با مداد شمعی دانست. در این محصول شما می توانید ترکیبی از رنگ های مورد علاقه خود را در تولید این محصول به کار گیرید. مداد شمعی ها معمولا با مواد غیر سمی تولید می شوند ولی لازم است در صورتی که قصد دارید مداد شمعی را برای تهیه رژ لب تهیه کنید حتما این مورد را بررسی نمایید. در این روش شما باید مداد شمعی را در یک قابلمه آب کرده و کمی روغن زیتون و نارگیل به آن اضافه کنید. در نظر داشته باشید که این میزان بیشتر از یک قاشق چایخوری نباشد. زمانی که مرحله ترکیب این مواد به پایان رسید، می توانید حرارت را قطع کرده و سپس مواد را در یک لوله مخصوص قرار دهید تا رژ لب خشک شده و بتوانید از آن استفاده کنید.

تهیه رژ لب با آب نبات چوبی

یکی از روش های تهیه رژ لب را می توان ساخت آن با استفاده از آب نبات چوبی دانست که البته این روش برای تهیه رژ لب مخصوص کودکان نیز توصیه می شود. در این روش شما می توانید از آب نبات چوبی و وازلین استفاده کنید. باید در ابتدا آب نبات چوبی را بکوبید تا کاملا یکنواخت و پودر شود.
سپس با کمی وازلین می توانید این مواد را به صورت یکدست در آورده و استفاده کنید. در نظر داشته باشید که رژ لب با آبنبات چوبی یکی از ساده ترین و بهترین روش های تهیه رژ لب به شمار رفته و امروزه بسیار مورد استفاده می باشد.

تهیه بالم لب خانگی

برای این که بتوانید در خانه بالم لب تهیه کنید باید مقداری شکر، نوشابه و کره کاکائو برداشته و روی شعله شمع آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس در یک ظرف کوچک ریخته و در یخچال فریزر قرار دهید. سپس می توانید از این محصول به عنوان یک رژ لب خانگی استفاده کنید. تهیه بالم لب به خصوص برای کسانی که دچار شکاف لب می شوند می تواند انتخابی بسیار مناسب به شمار رود و امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

چرا باید رژ لب خانگی بسازیم؟

همه ما می دانیم که رژ لب ها و به طور کلی مواد آرایشی زمانی که به صورت عمده در کارخانجات تولید می شوند ممکن است حاوی موادی باشند که برای سلامتی بدن انسان مفید نیست. بسیاری از هشدارهای پزشکی در خصوص استفاده از سرب در تولید رژ لب هشدار می دهند. با توجه به تمامی این موارد باید در نظر داشته باشید که رژ لب خانگی می تواند انتخابی مناسب به خصوص برای کسانی باشد که زیاد از این سری از محصولات استفاده می کنند. رژ لب خانگی امروزه در مدل های مختلفی تولید می شود ولی با استفاده از شیوه های بیان شده شما می توانید بهترین رژ لب را داشته باشید.

بسیاری از والدین احساس می کنند که استفاده از رژ لب های صنعتی برای آن ها نمی تواند انتخاب خوبی باشد. در نظر داشته باشید که رژ لب خانگی نمی تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد و امروزه در مدل های مختلفی در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتی که قصد دارید نسبت به تهیه رژ لب خانگی اقدام کنید، طرز تهیه های بالا می تواند برای شما مفید واقع شود.

نتیجه گیری
گاها استفاده از روش های خانگی می تواند سالم تر و بهتر برای تولید لوازم آرایشی به شمار رود و از این روی شما می توانید با استفاده از روش های بیان شده نسبت به تهیه رژ لب خانگی اقدام کنید. رژ لب ها امروزه با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند و قطعا شما نمی توانید بابت سلامت و کیفیت آن ها اطمینان داشته باشید.
از این روی توصیه می شود که از روش های بیان شده نسبت به تهیه رژ لب اقدام کنید. تهیه رژ لب با استفاده از آب نبات چوبی نیز می تواند انتخابی بسیار مناسب برای تمامی والدین جهت تهیه رژ لب برای کودکان به شمار رود و شما می توانید از آن استفاده کنید.

پست های مرتبط

تفاوت بلوز و پیراهن چیست ؟

در دنیای مد و پوشاک، بلوز و پیراهن دو عضو جدایی‌ناپذیر کمد…

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی 4 نوع از لیموناد های خانگی

در گرمای طاقت‌فرسای تابستان، هیچ چیز به اندازه یک لیوان لیموناد خنک…

ژل لوبریکانت چیست

ژل لوبریکانت، مایعی لغزنده و روان کننده است که به منظور افزایش…

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید