صفحه اصلی > فشن : معرفی شلوارهای زنانه و انواع مدل های آنها

معرفی شلوارهای زنانه و انواع مدل های آنها

معرفی شلوارهای زنانه و انواع مدل های آنها

شلوارهای زنانه به شکل‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند. امروزه، با توجه به تغییرات فرهنگی در سراسر جهان، مد و فشن بسیار مهم شده است. قبل از اینکه افراد با شما صحبت کنند، از ظاهر و لباس شما نمایانگر شخصیت شما می‌شوند. به همین دلیل، مد و فشن بسیار اهمیت دارد.

مد و فشن در زمینه‌های مختلفی مانند مانتو، لباس مردانه و لباس‌های زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید لباس‌های خوبی را پوشیده یا تولید کنید و درآمد زیادی کسب کنید، بهتر است با این حوزه آشنا شوید. آشنایی با انواع استایل‌های لباس بر اساس مد روز، به شما در انتخاب و خرید آن‌ها کمک خواهد کرد.

شلوار یکی از پرکاربردترین لباس‌هایی است که ما معمولاً استفاده می‌کنیم و به چشم افراد جلوه می‌دهد. در این مقاله، انواع استایل‌های شلوار زنانه را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید با شناخت آن‌ها، استایل مناسبی را در انتخاب و خرید یا تولید شلوار زنانه داشته باشید.

شلوار راسته

شلوار راسته زنانه یکی از محبوب‌ترین استایل‌های شلوار زنانه در ایران و سراسر جهان است. این شلوارها تنگ نیستند و به صورت ساده از زانو تا مچ پا می‌آیند. می‌توانید شلوار راسته یا کلاسیک زنانه را در مجالس، روزمرگی و در فصل‌های نسبتاً گرم استفاده کنید.

استفاده از شلوار راسته زنانه می‌تواند با یک کت کوتاه یا مانتو جلوه زیبایی به شما ببخشد. برای دوخت شلوار راسته زنانه، بهترین نوع پارچه‌ها پشمی، پنبه‌ای، ابریشمی و کتان هستند.

شلوار جین

همچنین، شلوار جین (Jean Pants) امروزه در کمدهای هر شخصی یافت می‌شود و هم مردان و هم زنان از آن استفاده می‌کنند. شلوارهای جین به قیمت مناسبی عرضه می‌شوند و بیشتر جوانان از آن استفاده می‌کنند.

اولین بار تولید شلوار جین برای مردان آغاز شد، اما امروزه زنان نیز طرفداران زیادی از شلوار جین هستند و استایل‌های مختلفی از شلوار جین زنانه در بازار موجود است.

یکی از مزیت‌های بزرگ شلوار جین، این است که می‌توانید آن را با اکثر لباس‌ها ست کنید. می‌توانید شلوار جین را با کت، مانتو و حتی تیشرت هماهنگ کنید و از استایل خوبی برخوردار شوید.

شلوار چینی

شلوار چینی (Chinos) یکی از استایل‌های کاربردی شلوارهای زنانه است. این شلوارها از پارچه پنبه‌ای 100 درصد ساخته می‌شوند و باعث می‌شود در هنگام پوشیدن آنها راحتی حس کنید.

شلوار چینی در ابتدا در چین تولید می‌شد ولی امروزه بسیاری از خانم‌ها در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این نوع شلوار دارای ظاهری گشاد و ساق‌های مخروطی است. همچنین شلوار چینی ظاهری ساده و کلاسیک دارد و در رنگ‌های مختلف قابل تهیه است. به همین دلیل، بانوان می‌توانند از این شلوار در محیط کار یا به عنوان شلواری تابستانی استفاده کنند.

شلوار لگ

شلوار لگ یا ساق شلواری (Leggings) نیز به عنوان یکی از استایل‌های شیک شلوار زنانه محسوب می‌شود. این نوع شلوارها دارای ظاهری نسبتاً تنگ هستند و اغلب توسط افراد جوان استفاده می‌شوند.

شلوارهای ساق شلواری در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شوند و می‌توانید آنها را با ضخامت‌های مختلف در بازار پیدا کنید. این شلوارها از جنس نخ بوده و به دلیل ضخامت متفاوتی که در بازار موجود است، مناسب برای تابستان و زمستان هستند. همچنین خانم‌ها اغلب از این نوع شلوار به عنوان شلوار مجلسی استفاده می‌کنند و می‌توانید آنها را با یک کت یا لباس مجلسی دیگر ست کنید.

شلوار تراوزرز

شلوارهای تراوزرز (Trousers) به خصوص برای دختران جوان  شیک هستند. این شلوارها از جنس پلی استر ساخته شده اند و در رنگ های مختلفی تولید می شوند. آنها دارای دو جیب و یک کمربند پهن هستند که آنها را به شیک و مدرن تر می‌کند.

شلوارهای تراوزرز به دلیل استایل مدرن و مد روز آنها، می توانند به راحتی با یک ژاکت زنانه هماهنگ شوند و خانم ها می توانند از این نوع شلوار در مهمانی ها و به عنوان یک شلوار روزمره استفاده کنند.

شلوار بوهو

شلوارهای بوهو (Boho) ظاهر جالبی دارند و معمولاً در برنامه‌های رقص تلویزیونی می‌بینیم. این شلوارها عموماً از جنس جین ساخته شده و دارای تزیینات جذابی مانند ریشها در پایین آنها هستند. شما می‌توانید این شلوارها را در رنگ‌های مختلفی پیدا کنید. آنها ظاهری غیررسمی دارند و بیشتر برای مهمانی‌ها و جشن‌ها مناسب هستند.

شلوار سیگاری

شلوارهای سیگاری (Cigarette pants)، همانطور که از نامشان پیداست، در ابتدا برای قرار دادن سیگار در یک جیب طراحی شدند. امروزه جیب آنها کوچکتر شده است و می‌توانید در آنها اشیاءی به اندازه یک سکه قرار دهید. این شلوارها در رنگ‌های متنوعی و با پاهای بلند و کمربند پهن عرضه می‌شوند. خانم‌ها می‌توانند از شلوارهای سیگاری در مراسم‌ها و رویدادهای مجلسی، روزمرگی و در فصل‌های بهار و تابستان استفاده کنند.

شلوار پالاسو

شلوار پالاسو یا بگی، یک استایل شلوار زنانه است که برای اولین بار در دهه 30 توسط کوکو شانل معرفی شد. این استایل شلوار به مرور زمان به یکی از محبوب‌ترین استایل‌های شلوار زنانه تبدیل شده است. شلوار پالاسو ظاهری گشاد و فضاپرستانه دارد و هرچه به پایین می‌روید، گشادتر می‌شود.

امروزه می‌توانید شلوار پالاسو را در بسیاری از سلبریتی‌های ایرانی و خارجی و در رویدادهای مختلف ببینید. این شلوار در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و می‌توانید از آن در فصل تابستان یا به عنوان یک شلوار مجلسی استفاده کنید. همچنین قابلیت ست کردن شلوار پالاسو با یک مانتو جلوباز و همچنین اورسایز‌های کوتاه یا بلند را دارد.

شلوار رکابی دخترانه

شلوارهای رکابی دخترانه امروزه بیشتر در دهه 80 مشاهده می‌شوند و مناسب سلیقه‌های خاص هستند. این شلوارها مانند شلوارهای لگ زنانه، تنگ و فیت و به رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند.

البته در حال حاضر این نوع شلوارها در بین خانم‌ها کمتر دیده می‌شوند و معمولاً خانم‌ها از شلوارهای ساق شلواری استفاده می‌کنند. شلوارهای رکابی دخترانه می‌توانند به عنوان یک شلوار زیبا در منزل استفاده شوند.

این شلوارها نرم و انعطاف‌پذیر بوده و یکی از کاربردهای رایج آنها، انجام ورزش‌هایی مانند یوگا یا تنیس است. بنابراین، اگر به باشگاه ورزشی می‌روید، استفاده از شلوار رکابی می‌تواند مناسب باشد.

شلوار دمپا گشاد

شلوار دم پا گشاد، یا همان شلوار بوت کات، در ابتدا برای نیروهای دریایی به عنوان لباس فرم استفاده می‌شد. اما به مرور زمان، این استایل شلوار به عنوان یک روند مد و فشن نیز شناخته شد. در دهه 1900، شلوار دم پا گشاد به عنوان یکی از مدل‌های محبوب شلوارهای زنانه شناخته می‌شد، اما امروزه محبوبیت کمتری دارد.

شلوار دم پا گشاد به این صورت است که هرچه از زانو به سمت پایین حرکت کنید، پهنای آن افزایش می‌یابد. شما می‌توانید از این شلوار به عنوان یک شلوار روزمره در فصل تابستان یا یک شلوار مجلسی استفاده کنید. بیشتر این شلوارها از پارچه‌های جین یا کتان ساخته می‌شوند و در رنگ‌های مختلف موجود هستند.

شلوار کارگو

شلوار کارگو که به آن شلوار باری، باربری یا شش جیب نیز گفته می‌شود، دارای طراحی گشاد و آزاد است و در قسمت ران، ساق و پشت شلوار چندین جیب دارد. در نسخه‌های اولیه این شلوار، یک جیب در قسمت ران و یک جیب در قسمت پشت وجود داشت، اما در طول سال‌ها تعداد جیب‌های آن تغییر کرد. این شلوار معمولاً دارای یک بند کشی در کمر است که از دور کمر عبور کرده و از جلو بسته می‌شود.

شلوار چسبان

شلوار چسبان زنانه، همانطور که از نامش پیداست، یک استایل شلوار تنگ و چسبان به پاهای خانم‌ها است. برای ساخت این نوع شلوارها، بهتر است از پارچه‌هایی با انعطاف‌پذیری بالا استفاده شود.

اکنون شلوار چسبان به یکی از محبوب‌ترین استایل‌های شلوار در بین خانم‌ها تبدیل شده است و در تمامی موقعیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، باید توجه داشت که استفاده از شلوار چسبان برای خانم‌هایی که پاهای بسیار لاغر یا بسیار چاق دارند، توصیه نمی‌شود.

شلوار جین بوت کات

یک نوع خاص از شلوار چسبان، شلوار جین بوت کات است که احتمالاً در فیلم‌های وسترن دیده‌اید. این شلوار از پارچه جین ساخته می‌شود و نوعی از شلوار دم پا گشاد زنانه است. تنها تفاوت آن با شلوار دم پا گشاد معمولی، طول کوتاه ساق آن است. به عبارت دیگر، شلوار دم پا گشاد معمولی معمولاً تا مچ پا را پوشش می‌دهد، اما شلوار جین بوت کات تا بالای مچ پا می‌آید.

پوشیدن یک جفت چکمه کابویی به همراه شلوار جین بوت کات، می‌تواند استایل جذاب و خیره‌کننده‌ای به شما ببخشد و معمولاً در فیلم‌های آمریکایی این استایل را زیاد مشاهده می‌کنید.

شلوار یوگا

شلوار یوگا زنانه، یک نوع شلواری است که بانوان معمولاً در هنگام انجام ورزش یوگا از آن استفاده می‌کنند. این شلوارها به طور خاص برای انجام یوگا طراحی شده‌اند و اگر می‌خواهید مدیتیشن با کیفیت انجام دهید، باید از یک شلوار مناسب استفاده کنید.

شلوارهای یوگا بسیار انعطاف‌پذیر هستند و معمولاً مقاومت خوبی نسبت به کشش دارند، بنابراین آسیب نمی‌بینند. همچنین این شلوارها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های لوازم ورزشی پیدا کنید. برندهای معروفی مانند نایک، آدیداس و پوما نیز شلوارهای یوگا با کیفیتی تولید می‌کنند.

شلوار کوتاه

شلوارهای کوتاه زنانه، نوعی شلوار زنانه هستند که برای فصل تابستان طراحی شده‌اند. این شلوارها گاهی به آن‌ها کاپریس هم می‌گویند و در بین افراد جوان محبوبیت بیشتری دارند. شلوارهای کوتاه ظاهری نسبتاً گشاد دارند و ممکن است از جنس کتان یا جین ساخته شده باشند. طول آن‌ها تا بالای مچ پا است و خانم‌ها می‌توانند در تابستان و در روزهای معمولی از آن‌ها استفاده کنند.

شلوار گشاد بافتنی آجدار

شلوار گشاد بافتنی آجدار، نوعی شلوار است که معمولاً از کاموا ساخته می‌شود و ظاهری گشاد دارد. این شلوارها برای استفاده در خانه مناسب هستند و به دلیل جنس گرم کاموا، در هوای سرد و در منزل قابل استفاده هستند. شما می‌توانید این شلوارها را با یک تاپ یا تیشرت خانگی ترکیب کنید و استایل زیبایی را برای خود ایجاد کنید.

شلوار ملوانی

شلوارهای ملوانی زنانه یکی از محبوب‌ترین شلوارهای مجلسی برای خانم‌ها هستند. این شلوارها معمولاً طرحی گشاد و دارای دکمه‌های جلویی و بغلی هستند که ظاهری منحصر به فرد به آنها می‌بخشد.

شلوارهای ملوانی زنانه اغلب از جنس کتان ساخته می‌شوند و می‌توانید رنگ‌های متنوعی از آنها را در بازار پیدا کنید. شما می‌توانید این شلوارها را با تاپ، پیراهن راه‌راه و ژاکت‌های با یقه قایقی ترکیب کنید و استایل‌های متنوعی را برای خود ایجاد کنید.

شلوارهای ملوانی کمی متفاوت از سایر استایل‌های شلوار زنانه هستند و با پوشیدن آنها در مجالس، می‌توانید توجه همه را به خود جلب کنید.

در نهایت:

برای انتخاب شلوار زنانه مناسب، توصیه می‌شود ابتدا موقعیت و شرایط خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن، استایل‌های شلوار زنانه مناسب برای خرید را فیلتر کنید. به این ترتیب می‌توانید از گمراهی در انتخاب و خرید شلوار جلوگیری کنید.

 

پست های مرتبط

احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه!

لباس‌هایتان کهنه شده‌اند و دیگر مثل قبل جذاب نیستند؟ می‌خواهید لباس‌هایتان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانتوهای خنک و خوش‌تن خنک برای تابستان داغ!

تابستان از راه رسیده و وقت آن است که کمد لباس‌هایمان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید