صفحه اصلی > فشن : پارچه مناسب برای دوخت شومیز و بلوز زنانه

پارچه مناسب برای دوخت شومیز و بلوز زنانه

پارچه مناسب برای دوخت شومیز و بلوز زنانه

خانم‌هایی که به شیک پوشی علاقه‌مندند، با انتخاب شومیز و بلوزهای زیبا همیشه در جمع دوستان و در مجالس رسمی ظاهری بهتر دارند. انتخاب شومیز مناسب برای مجالس، بستگی به سلیقه شما دارد و با توجه به تنوع طرح‌ها و مدل‌ها، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از ملاک‌های انتخاب شومیز، نوع پارچه‌ای است که استفاده شده است، زیرا نقش مهمی در استایل شما دارد و می‌تواند ظاهر شما را ویژه و منحصر به فرد کند. توسعه‌های مهمی که در صنعت پارچه به وجود آمده است، باعث شده تا برای تولید شومیز و بلوز، انواع پارچه‌های متنوعی قابل انتخاب باشند. از جمله پارچه‌های استفاده شده برای تولید شومیز و بلوزهای زنانه می‌توان به پارچه نخ پنبه، ابریشم، حریر، توری، دانتل، ساتن، پلی استر، ریون، کرپ، پوپلین، لینن، آکسفورد، جین و غیره اشاره کرد. یکی از پارچه‌هایی که برای تولید شومیز و بلوز غیرمجلسی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه‌های با الیاف طبیعی مانند نخ پنبه است که در روزهای گرم و سرد سال قابل استفاده هستند. این پارچه‌ها ضد حساسیت هستند و در فصل گرما از تعرق بدن و بوی بد عرق جلوگیری می‌کنند. شومیزها معمولاً از پارچه‌های نازک و لطیف دوخته می‌شوند تا علاوه بر زیبایی، سبک و راحت باشند.

انواع مدل‌های شومیز زنانه:

1. شومیز مجلسی: این شومیزها برای مهمانی‌های رسمی و مجالس پوشیده می‌شوند و با انواع شلوارهای پارچه‌ای و دامن‌ها ترکیب می‌شوند. برای دوخت شومیزهای مجلسی از پارچه‌هایی مانند حریر، پوپلین، کرپ حریر، ابریشم، ساتن و توری استفاده می‌شود. این شومیزها با طرح‌ها و مدل‌های مختلف آستین و یقه در بازار موجود هستند.

2. شومیز اسپرت: این شومیزها برای مهمانی‌های غیررسمی و دوستانه پوشیده می‌شوند و با شلوار یا دامن‌های اسپرت ترکیب می‌شوند. جنس پارچه‌ای که شومیزهای اسپرت با آن دوخته می‌شوند، معمولاً نخی است. شلوار و دامن جین نیز گزینه‌های خوبی برای استایل کردن شومیزهای اسپرت هستند.

3. شومیز طرح دار: این شومیزها شامل شومیزهایی هستند که طرح‌های چاپی روی پارچه دارند یا با گلدوزی و مروارید دوزی تزئین می‌شوند. این شومیزها برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی استفاده می‌شوند و استایل شما را شیک و خاص نشان می‌دهند. شومیزهای گلدوزی شده، به عنوان یکی از ترندهای اخیر، با تنوع زیاد در طرح‌ها برای فصل‌های بهار و تابستان انتخاب می‌شوند. همچنین، شومیزهای گلدوزی شده ساده را می‌توان در دورهمی‌های دوستانه نیز پوشید.

4.شومیز یقه کرواتی: یکی از شومیزهای محبوب در بین خانم‌ها، شومیزی با یقه کرواتی است که یک نوار از همان پارچه شومیز در قسمت یقه آن دوخته شده است. این نوارها می‌توانند به صورت کرواتی یا پاپیون گره زده شوند. برای دوخت این شومیزها از پارچه‌های لطیف مانند حریر و کرپ استفاده می‌شود.

5. شومیز آستین پفی: شومیزهایی با آستین‌های پفی برای خانم‌هایی که شانه‌های افتاده دارند و از شانه‌های باریک خوششان نمی‌آید، مناسب هستند. برخی از شومیزهای آستین پفی در قسمت ساعد به پایین یک پف دارند و مناسب خانم‌هایی با شانه‌های پهن خواهند بود. برای دوخت این شومیزها از پارچه‌های حریر، ساتن و دانتل استفاده می‌شود.

6. شومیز دکمه دار: این نوع شومیزها برای مهمانی‌های رسمی و غیررسمی قابل پوشیدن هستند و انتخاب آنها بستگی به جنس پارچه و نوع استایل شما دارد. می‌توانید دکمه‌های شومیز را باز گذاشته یا بسته نگه دارید. با شومیزهای دکمه دار می‌توان استایل‌های زیبای زیادی را اجرا کرد. برخی از شومیزهای دکمه دار محبوب شامل شومیزهای جین و شومیزهای مانتویی هستند که قابل پوشیدن در استایل‌های خیابانی هستند.

انتخاب پارچه مناسب برای شومیز و بلوز زنانه

شومیزها و بلوزها، لباس‌های بسیار محبوب بانوان هستند و معمولاً در مجالس و رویدادهای مختلف قابل استفاده هستند. برای اینکه یک شومیز یا بلوز با کیفیت خوبی داشته باشیم، انتخاب پارچه مناسب بسیار مهم است. تقریباً هر خانمی حداقل یک شومیز در کمد لباس خود دارد؛ به همین دلیل، انتخاب بهترین پارچه برای دوخت شومیز اهمیت زیادی دارد.

پارچه‌هایی که برای تولید شومیز و بلوز استفاده می‌شوند، می‌توانند شامل الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی باشند. برخی تولیدکنندگان، به دنبال کاهش هزینه تولید، از پارچه‌های ارزان قیمت با الیاف پلاستیکی و مصنوعی استفاده می‌کنند. اما الیاف طبیعی در پارچه‌ها نرم و لطیف‌تر هستند و قیمت بالاتری دارند. در صورتی که میزان الیاف طبیعی در پارچه بیشتر باشد، آن نرمی و لطافت بیشتری خواهد داشت و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

برای تولید شومیزها و بلوزهای مجلسی، پارچه‌هایی با لختی بیشتر و جنسی نرم‌تر مناسب هستند. به عنوان مثال، پارچه حریر یکی از گزینه‌های محبوب برای تولید شومیز و بلوزهای مجلسی است. همچنین، می‌توان با استفاده از پارچه‌های مختلف، شومیزها و بلوزهای متنوعی دوخت. در ادامه، پنج نوع پارچه مناسب برای دوخت این لباس‌ها را معرفی می‌کنیم.

در انتخاب پارچه برای شومیز و بلوز، باید به مدل و کاربرد موردنظر توجه کرد. پارچه‌هایی که برای دوخت لباس‌های مهمانی استفاده می‌شوند، با پارچه‌های مجلسی بسیار متفاوت هستند. میزان الیاف مورد استفاده و نسبت نخ در پارچه، تأثیر زیادی بر کیفیت نهایی آن دارد. اگر میزان نخ مورد استفاده در پارچه بیشتر باشد، آن نرمی و لطافت بیشتری خواهد داشت و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. همچنین، پارچه‌هبا نام‌های تک رشته و دو رشته شناخته می‌شوند. پارچه‌های دو رشته کیفیت بالاتری دارند و در برابر ساییدگی و پاره شدن مقاومت بیشتری دارند. در نهایت، برای دوخت شومیز و بلوز، باید با توجه به کاربرد آن، پارچه مورد نظر را تهیه کرد.

5 پارچه برای دوخت شومیز و بلوز زنانه:

کرپ حریر

پارچه کرپ حریر، یک نوع پارچه مناسب برای دوخت شومیز و بلوزهای زنانه است. این پارچه دارای بافتی محکم و درخشان است و بدون آهار تولید می‌شود. برای تولید شومیزها و بلوزهای مجلسی استفاده می‌شود، زیرا لختی و لطافت خاصی دارد. پارچه‌های حریر انواع مختلفی دارند، اما کرپ حریر در تولید شومیزها و بلوزهای مجلسی زنانه بسیار محبوب است. ابریشم موجود در این پارچه‌ها سبب لطافت و سبکی آنها می‌شود. پارچه کرپ حریر می‌تواند از ابریشم طبیعی یا مصنوعی باشد.

پارچه کرپ حریر دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ است و به سرعت چروک نمی‌شود. رویه‌ای مات و لختی دارد و کشسانی و آبرفت نمی‌کند. یکی از مزایای این پارچه این است که برای دوخت شومیز و بلوز، نیازی به آستر ندارد. جنس نرم و سبک پارچه کرپ حریر، برای تولید شومیزها و بلوزهای بهاره و تابستانی کاربرد دارد و آنها را خنک و ظریف می‌کند.

در مراقبت از پارچه کرپ حریر، باید با دقت شستشو و اتوکشی را انجام دهید. بهتر است از آب داغ برای شستشو استفاده نکنید و لباس را با دست بشویید. برای اتوکشی، یک پارچه تمیز نخی را روی لباس قرار داده و سپس اتوکشی را انجام دهید.

نخ پنبه

پارچه نخ پنبه، یک نوع پارچه است که برای دوخت شومیز و بلوزها بسیار مناسب است. این پارچه از الیاف طبیعی ساخته می‌شود و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این نوع لباس‌هاست. وقتی از نخ پنبه بیشتری در تولید پارچه استفاده می‌شود، لطافت بیشتری به آن می‌بخشد و به راحتی جریان هوا را از خود عبور می‌دهد. شومیزها و بلوزهایی که از پارچه نخ پنبه ساخته می‌شوند، می‌توانند در مجالس رسمی یا مهمانی‌ها به راحتی پوشیده شوند. این پارچه‌ها دارای دوام بالایی هستند، اما مثل پارچه‌های حریر نرم نیستند. پارچه نخ پنبه کیفیت خوبی دارد و همین عامل موجب عبور جریان هوا، جذب رطوبت، ضخامت مناسب و عدم انتشار بوی نامطبوع در هنگام تعرق می‌شود. این پارچه دارای کمی آبرفت است، بنابراین قبل از دوخت شومیز باید شسته شود. همچنین، برای شستن بلوزهای نخ پنبه، استفاده از دست و آب سرد می‌تواند به دوام و عدم تغییر رنگ و سایز لباس کمک کند. از پارچه نخی برای دوخت شومیزهای مانتویی که در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند نیز استفاده می‌شود.

جین

پارچه جین، یکی از پارچه‌های محبوب و همیشگی است که همیشه در مد رواج دارد. این پارچه با کیفیت بالا و دوام مناسب، در همه سنین محبوب است و به آسانی استایل اسپرتی را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای تولید شومیزهای جین، از جین‌های کاغذی استفاده می‌شود که درصد بالایی از نخ را دارند و با نازکی‌ای که دارند، برای پوشیدن در فصل تابستان مناسب هستند. شومیزهایی که از پارچه جین ساخته می‌شوند، برای دورهمی‌های دوستانه و استایل خیابانی بسیار مناسب هستند. پارچه جین کاغذی سبک، خنک، مقاوم و بدون سایه‌اندازی است و کشش کمی دارد.

پوپلین

پارچه پوپلین یک نوع پارچه است که برای دوخت شومیزهای مجلسی بسیار مناسب است. بافت سبک و نازک این پارچه، ظاهر زیبا و شیکی را به شومیزها می‌بخشد. این پارچه بیشتر در فصل‌های گرم سال استفاده می‌شود و برای مجالس زنانه یا مهمانی‌های خانوادگی مناسب است. پوپلین دارای سطحی صاف است، اما به سرعت چروک می‌شود. به دلیل وزن سبک، لطافت و تهویه هوای خوب، پارچه پوپلین یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای دوخت شومیز و بلوز است.

لینن

پارچه لینن نیز یک نوع پارچه طبیعی است که از الیاف گیاهی مانند بامبو یا پنبه تهیه می‌شود. این پارچه بسیار نازک و زیباست و برای فصل تابستان و روزهای گرم سال مناسب است. سطحی صاف و نرم دارد، اما یکی از معایب آن چروک‌پذیری بالا است که با روش‌هایی قابل حل است. لباس‌هایی که از پارچه لینن ساخته می‌شوند، بسیار نازک و با پوشیدن آن‌ها احساس سبکی و آرامش می‌دهند. تنفس‌پذیری بسیار بالای این پارچه آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوخت شومیز و بلوز می‌کند.

شومیزها و بلوزهایی که با پارچه لینن ساخته می‌شوند، برای دورهمی‌های دوستانه مناسب هستند و به تنظیمات رسمی نمی‌پوشند. اما اگر بر روی شومیزهای لینن گلدوزی انجام شود، می‌توان آنها را در مهمانی‌های غیررسمی نیز استفاده کرد.

در نتیجه:

شومیزها و بلوزهای زنانه برای استفاده در مهمانی‌ها، دورهمی‌های دوستانه و مجالس رسمی مناسب هستند. اما هنگام انتخاب یک شومیز، علاوه بر زیبایی و نوع دوخت آن، باید به جنس پارچه آن نیز توجه ویژه‌ای داشت. هر چه از الیاف طبیعی در بافت پارچه استفاده شده باشد، آن پارچه دارای لطافت بیشتری خواهد بود و با عبور جریان هوا به شما احساس راحتی و نشاط می‌دهد. برخی تولیدکنندگان به منظور کاهش هزینه تولید شومیز، از پارچه‌های با کیفیت پایین و الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند. پارچه‌هایی مانند نخ پنبه که نخستین حالت را دارا نباشند، برای استایل‌های خیابانی، کژوال یا دورهمی‌های غیررسمی مناسب هستند. این پارچه‌ها برای روزهای گرم سال انتخاب بسیار خوبی هستند. همچنین، الیاف طبیعی در روزهای سرد نیز قابل استفاده هستند و حرارت بدن را حفظ می‌کنند. پارچه‌های لخت مانند حریر نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید شومیزهای مجلسی هستند که با جنس ابریشمی خود، استایل زیبا و خاصی را برای خانم‌ها به ارمغان می‌آورند.

پست های مرتبط

احیای لباس‌هایتان با کمترین هزینه!

لباس‌هایتان کهنه شده‌اند و دیگر مثل قبل جذاب نیستند؟ می‌خواهید لباس‌هایتان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مانتوهای خنک و خوش‌تن خنک برای تابستان داغ!

تابستان از راه رسیده و وقت آن است که کمد لباس‌هایمان را…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با این ترفندها، بازوهایتان را لاغرتر نشان دهید!

داشتن بازوهایی خوش‌فرم و متناسب، آرزوی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است.…

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید