صفحه اصلی > فشن : برترین برند های دوستدار طبیعت در صنعت مد و فشن کدامند؟

برترین برند های دوستدار طبیعت در صنعت مد و فشن کدامند؟

برترین برند های دوستدار طبیعت در صنعت مد و فشن کدامند؟

احتمالاً تا به حال برای خرید لباس به فروشگاه‌های مختلف رفته‌اید و تنها نکته‌ای که به آن توجه داشته‌اید، زیبایی و رنگ لباس‌ها بوده است. اما باید به این نکته دقت کنید که بسیاری از مواد اولیه استفاده شده در تولید این لباس‌ها از طبیعت گرفته می‌شود. اگر در فرآیند تولید آن‌ها به طور زیادی به منابع طبیعی وابستگی داشته باشیم، ممکن است به طبیعت بسیار آسیب برسانیم. لذا لباس نیز جزء این کالاهاست.

حمایت از حفظ طبیعت به معنای فقط جمع‌آوری زباله‌ها و جلوگیری از قطع درختان نیست. شما می‌توانید با انتخاب برندهایی که به حفظ طبیعت علاقه‌مند هستند، به حفظ طبیعت کمک کنید. در این مقاله، به بررسی برترین برندهای حفظ کننده طبیعت در صنعت مد و فشن می‌پردازیم. همچنین، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجع به این موضوع کسب کنید…

مد پایداربه معنای چیست؟

قبل از آشنایی با برترین برندهای دوستدار طبیعت در صنعت مد و فشن، بهتر است مفهوم مد پایدار را درک کنیم. بسیاری از افراد مد اخلاقی و مد پایدار را به یکدیگر اشتباه می‌گیرند. اما در واقع این دو مفهوم تفاوت‌هایی دارند و برندهایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، همگی از مد پایدار پیروی می‌کنند.

در کل، مد اخلاق‌گرا بیشتر به حمایت از تولیدکنندگان و کارگرانی که در تولید لباس نقش دارند، می‌پردازد. اما مد پایدار به طور اصلی محیط زیست را در نظر می‌گیرد.

مد و فشن را می‌توان به دو دسته “فست فشن” و “اسلو فشن” تقسیم کرد. همانطور که از نامشان پیداست، فست فشن بیشتر به تولید لباس‌های ارزان قیمت و اقتصادی اشاره دارد که همه می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند. اما این لباس‌ها دوام کمی دارند و به سرعت از بین می‌روند.

به طرف مقابل، اسلو فشن معکوس فست فشن است. در کل، این نوع مد توجه خود را به تولید لباس‌هایی می‌کند که گاهاً قیمت بالایی دارند. اما دوام آن‌ها بسیار زیاد است و افراد می‌توانند به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنند.

به همین دلیل، این نوع لباس‌ها کمترین آسیب را به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کنند و دقیقاً همین مسئله است که مد پایدار به آن اشاره می‌کند.

برند های دوستدار طبیعت کدامند؟

در صنعت مد و فشن، برندهایی وجود دارند که به طبیعت اهمیت می‌دهند و محصولات خود را با کمترین آسیب به محیط زیست تولید می‌کنند. با استفاده و حمایت از این برندها، می‌توانید به حفاظت از طبیعت کمک کنید.

کوتونCOTTON

یکی از این برندها، کوتون است. این برند تلاش بزرگی در تولید لباس‌های سازگار با محیط زیست داشته است. آن‌ها از پنبه مصری برای ساخت لباس‌ها استفاده می‌کنند که بسیار نرم و راحت هستند. در حالی که استفاده از پنبه مصری در تولید لباس‌های ارزان قیمت و کیفیت پایین کاهش یافته است، کوتون از این نوع پنبه استفاده می‌کند و لباس‌های با کیفیت و دوام بالا تولید می‌کند.

لیوایز LEVIS

لباس‌هایی که از جین ساخته می‌شوند، در صنعت مد و فشن در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. اما تولید پارچه‌های جین باعث آسیب زیادی به محیط زیست می‌شود. برای تبدیل پنبه به پارچه جین، بیش از 2000 گالن آب مورد نیاز است که این میزان آب می‌تواند تاثیر زیادی بر محیط زیست داشته باشد.

برند لیوایز تلاش کرده است تا با استفاده از فناوری‌ها و تکنیک‌های مدرن، مصرف آب برای تولید پارچه‌های جین را کاهش دهد. جالب است بدانید که این برند تنها ۴ درصد از میزان آب مورد نیاز را استفاده می‌کند و همچنین، لباس‌هایی که تولید می‌کند، دارای کیفیت و دوام بالایی هستند.

علاوه بر این، لیوایز سعی کرده است با اقدامی دیگر، جلوی دور انداختن لباس‌های قدیمی را بگیرد. اگر شما لباسی از این برند خریداری کنید و پس از چند ماه یا سال استفاده، آن را دیگر نیاز نداشته باشید، می‌توانید آن را به لیوایز برگردانید و در ازای آن تخفیفی برای خرید لباس جدید دریافت کنید.

آدیداسADIDAS

بهتره بدونید که آدیداس یک برند معروفِ حامی محیط زیسته. آدیداس در زمینه تولید لباس‌های ورزشی و اسپرت برای همه سنین فعالیت می‌کنه و خیلی از مردم وقتی به لباس ورزشی فکر می‌کنن، به آدیداس فکر می‌کنن. یه نکته جالب اینه که آدیداس از پلاستیک‌هایی که قبلاً وجود داشته و بازیافت نشده بودن استفاده می‌کنه. پلاستیک‌ها طولانی مدت در طبیعت باقی می‌مونن و تجزیه نمی‌شن، پس بازیافتشون به محیط زیست کمک می‌کنه و آدیداس دقیقاً همینو انجام می‌ده.

شاید جالب باشه بدونید که آدیداس با استفاده از پلاستیک‌هایی که تو طبیعت پراکنده بودن، بیش از یک میلیون جفت کفش با کیفیت ساخته. این کار به حفظ طبیعت و موجودات اقیانوسی کمک می‌کنه و همچنین سبب میشه برندهای دیگه هم تلاش کنن محصولاتشون رو با کمترین آسیب به محیط زیست تولید کنن. چون آدیداس یک برند معروفه و وقتی یه محصولی تولید می‌کنه، برندهای دیگه هم سعی می‌کنن ازش الگو بگیرن.

تیمبرلندTIMBERLAND

برند تیمبرلند یکی از برندهای پرطرفدار در صنعت مد و فشن است و علاوه بر تلاش برای کاهش آسیب به طبیعت، سعی دارد تأثیرات مثبتی هم در آن ایجاد کند. مانند آدیداس، تیمبرلند از پلاستیک‌های قابل بازیافت در تولید لباس‌های خود استفاده می‌کند تا به محیط زیست کمتری آسیب برساند.

علاوه بر این، تیمبرلند تا به امروز میلیون‌ها درخت در سراسر جهان کاشته است و قصد دارد تا تا سال 2025 تعداد این درختان را به 50 میلیون افزایش دهد. این برند به طبیعت علاقه‌مند است و به آن احترام می‌گذارد.

کلمبیاCOLOMBIA

برند کلمبیا نیز با نوآوری‌های خود در حوزه تولید، تلاش می‌کند تا آسیب به محیط زیست را کاهش دهد. کت‌های Outdry Eco کلمبیا از بطری‌های بازیافت شده ساخته می‌شوند. همچنین، فناوری ضد آب لباس‌های این برند از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کند که به محیط زیست حداقل آسیب را وارد می‌کند. این برند نیز به حفظ طبیعت علاقه‌مند است و سعی می‌کند در تولید محصولات خود مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی را رعایت کند.

نتیجه گیری

در این مقاله، به برترین برندهایی که در زمینه مد و فشن دوستدار طبیعت هستند، پرداختیم. امروزه، بسیاری از برندها در این صنعت تلاش می‌کنند تا کمترین آسیبی به محیط زیست وارد کنند. هدف این مقاله نیست که فقط برندهای حامی طبیعت را معرفی کند، بلکه این است که به شما نشان دهد با بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن و دوستدارانه نسبت به طبیعت، شما هم می‌توانید به تولید مسئولانه و حمایت از محیط زیست بپردازید. همچنین، به عنوان یک مشتری، شما هم می‌توانید با انتخاب برندهایی که در حفاظت از طبیعت نقش دارند، به حمایت از طبیعت کمک کنید.

پست های مرتبط

چه زمانی موهایم را رنگ کنم؟ راهنمای کامل برای حفظ زیبایی و سلامت مو

رنگ کردن موها یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای تغییر ظاهر و احساس…

۶ مرداد ۱۴۰۳

انتخاب مدل موی کوتاه؛ کلیدی برای زیبایی صورت شما

آیا به دنبال تغییر ظاهرتان هستید؟ یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها…

۶ مرداد ۱۴۰۳

کلاه اکسسوری جادویی برای تکمیل استایل افراد کچل

در دنیای مد و فشن، اکسسوری‌ها نقشی بی‌بدیل در تکمیل استایل و…

۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید