صفحه اصلی > فشن : ترند های جذاب بستن شال و روسری

ترند های جذاب بستن شال و روسری

ترند های جذاب بستن شال و روسری

در سراسر جهان و در کشورهای مختلف، مدل‌های مختلف بستن روسری و شال وجود دارند. هر کشور و منطقه با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم، و اعتقادات مذهبی خود، روش‌های متفاوتی برای بستن روسری و شال را انتخاب می‌کنند. در ایران، با توجه به تاریخچه هخامنشی و فرهنگ اسلامی، روش‌های پوشیدن روسری کاملاً پوشیده و متعارف استفاده می‌شود.

در حال حاضر، در بازار روسری‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم انواع مدل‌های بستن روسری را بر اساس طرح و رنگ روسری و ویژگی‌هایی مانند رنگ پوست بررسی کنیم. همچنین، در ادامه معرفی چهار ترند جذاب در مدل‌های روسری سال ۲۰۲۱ را خواهیم داشت. اگر شما هم به زیبایی و منحصر به فرد بودن استایل خود اهمیت می‌دهید، با ما همراه باشید تا در این مقاله باقی بمانید.

مدل بستن شال و روسری در تاریخ

شاید فکر کنید که بستن روسری و پوشش سر مربوط به اسلام و حجاب اسلامی است. اما جالب است بدانید که بستن روسری در طول تاریخ در تمامی کشورها با تمدن‌های اصیل ریشه‌ای دیرینه داشته است. حتی تمدن‌هایی که ادیان الهی نداشتند، به پوشش زنان اهمیت می‌دادند و آن را به شکل‌های مختلفی مانند بستن شال، پوشیدن لباس‌های بلند و غیره نشان می‌دادند.

نقوش باستانی که در سنگواره‌ها باقی مانده‌اند، در دوره مادها نشان می‌دهند که پوشش سر زنان به‌طرز متفاوتی از مردان بود. این موضوع در دوره هخامنشیان نیز ادامه یافت. حتی جالب‌تر این است که زنان اشراف و بزرگ‌زاده بیشتر به پوشش بدن و سر خود اهمیت می‌دادند و این موضوع را نشانه‌ای از بزرگ‌زادگی خود می‌دانستند.

نقوش باستانی که از سنگواره‌ها باقی مانده‌اند، در دوره مادها نشان می‌دهند که پوشش سر زنان به‌طرز متفاوتی نسبت به مردان بود.

حدود ۱۳۵۰ سال قبل از میلاد، ملکه‌های مصری و به خصوص ملکه نفرتیتی از روسری بافته شده استفاده می‌کردند. همچنین مجسمه‌های چینی باقی مانده از حدود ۱۱۱۰ سال قبل از میلاد نشان می‌دهند که در این فرهنگ نیز از پارچه‌های روسری استفاده می‌شده است.

رومی‌ها از یک دستمال کتان به نام “ساداریوم” برای پوشش سر خود استفاده می‌کردند. همچنین، در سفر خود به هند، ناپلئون بناپارت دو روسری ترمه به نام ژوزفین دو بوهرنس، همسر اول خود را هدیه داد. البته استفاده این اقوام و کشورها از روسری به معنای پوشش کامل زنان نبود؛ اما نشان می‌دهد که اهمیتی که به پوشش سر و روسری داده می‌شد در این فرهنگ‌ها و کشورها وجود داشت.

توصیه های مهم در مورد بستن شال وروسری

پوست روشن رنگ روشن

توصیه مهمی که باید در مورد انتخاب روسری رعایت کنید، استفاده از رنگ‌های روشن است، به ویژه اگر پوست روشنی دارید. انتخاب روسری و شال با رنگ‌های روشن و شاد، به پوست صورت شما زنده‌تر و شاداب‌تر می‌دهد. می‌توانید از روسری‌های با رنگ‌های قرمز، آبی و سبز استفاده کنید تا صورتتان بیشتر شادابی یابد. اما بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی کمرنگ خودداری کنید، زیرا ممکن است صورتتان بی‌روح به نظر برسد.

رنگ مانتو

همچنین، انتخاب رنگ مناسب برای مانتو و سایر لوازم جانبی نیز مهم است، به ویژه برای پوست‌های گندمی و درجه متوسط روشنایی. در این حالت، روسری‌ها با رنگ‌های متنوع قابل استفاده هستند. قبل از انتخاب روسری و شال، به رنگ مانتو و سایر لوازم جانبی توجه کنید تا بهترین ترکیب رنگ‌ها را برای خود ایجاد کنید.

سبزه نمکی ها

در صورتی که به عنوان یک فرد سبزه نمکی شناخته می‌شوید، باید با دقت رنگ روسری و شال را انتخاب کنید تا این لقب خاص را برای خود حفظ کنید. بهتر است از رنگ‌های مات و کدر خودداری کنید و به جای آن از رنگ‌های بنفش و ارغوانی استفاده کنید که زیبایی چهره شما را دوچندان می‌کند و جذابیت بیشتری به صورت شما می‌بخشد.

باید انواع مدل‌های بستن شال را یاد بگیرید!

شما می‌توانید روسری و شال با رنگ‌های سفید و مشکی را برای تمامی خانم‌ها استفاده کنید. اما برای داشتن یک ظاهر زیبا، بیشتر از هر چیز دیگر، به مدل بستن روسری و هماهنگی آن با مانتو و سایر پوشاکتان توجه کنید.

مدل‌های مختلفی وجود دارند!

روسری‌ها با رنگ طوسی و تناژهای مختلف آن، گزینه‌ای مناسب برای افراد با رنگ پوست‌های متفاوت هستند. شما باید آن را با رنگ مانتوتان هماهنگ کنید. اما در هر صورت، به رنگ پوستتان توجه کنید و اگر پوستتان تیره است، از روسری طوسی مات استفاده نکنید.

همچنین، در سال 2024، چندین ترند جذاب در مورد روسری وجود دارد. اما انتخاب روسری و شالی که برای فصل‌های مختلف سال مناسب باشد، گاهی اوقات سخت است و ممکن است در انتخاب خود اشتباه کنید. اما نکته مهم در پوشیدن روسری و شال این است که با انتخاب درست طرح، رنگ و جنس پارچه روسری، می‌توانید استایل شیک‌تری را نشان دهید و لباس‌های دیگری که پوشیده‌اید نیز زیباتر به نظر برسند. در ادامه، روسری و شال‌های مناسب برای هر فصل را بر اساس جنس و متریال پارچه آنها بررسی خواهیم کرد.

بستن روسری ابریشمی

یکی از ترندهای جذاب در سال 2021، استفاده از روسری ابریشمی است. روسری و شال‌هایی که از ابریشم ساخته می‌شوند، بافتی صاف، براق و درخشان دارند. قیمت آنها ممکن است کمی بیشتر از روسری‌ها و شال‌های دیگر باشد، اما شما می‌توانید آنها را با هر نوع لباسی به راحتی ترکیب کنید. این نوع روسری به خصوص برای فصل‌های گرم سال مناسب است، اما در ابتدای پاییز نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

روسری کشمیری

روسری‌های کشمیری گزینه‌ی خوبی برای فصل تابستان هستند و به زیبایی چهره شما کمک می‌کنند. آنها طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند که به شما ظاهر درخشانی می‌بخشند.

روسری نخی

روسری‌ها و شال‌های نخی و پنبه‌ای جزو پوشاک کاربردی روزمره به حساب می‌آیند. شما می‌توانید روسری نخی با طرح‌ها و رنگ‌های ساده را با هر لباسی ست کنید. در این حالت نکته مهم، هماهنگی رنگ لباس و رنگ صورت شماست.

روسری پشمی

روسری و شال‌های پشمی در زمستان 2021 به ظاهر شیک و استایل خاص شما کمک می‌کنند. آنها مناسب هر سنی هستند و چهره شما را زیبا می‌کنند. یک نکته جالب درباره روسری پشمی این است که سن شما را کمتر نشان می‌دهد. پس اگر به دنبال یک ترند جذاب در سال 2021 هستید که در عین زیبایی استایل، سن شما را کمتر نشان دهد، روسری پشمی را برای فصل سرد سال پیشنهاد می‌کنیم.

 

انواع مدل بستن شال و روسری

۱. روش اول:

– شال را از وسط تا کناره‌ها بیاورید و آن را دور گردن خود بپیچید.
– یکی از سرهای شال را از داخل حلقه‌ای که ایجاد کرده‌اید عبور دهید.
– پایین حلقه را بچرخانید تا یک سوراخ داشته باشید.
– سر آزاد شال را از داخل حلقه عبور داده و باز کنید.
– حالا شال شما آماده است و فقط کافی است آن را صاف کنید.

۲. روش دوم:

– شال را دور گردن خود بیندازید تا وسط شال جلوی سینه شما باشد.
– دو سر شال را از پشت به جلوی شانه‌های خود ببرید.

۳. روش سوم:

– در شال دو گره با فاصله مساوی ببندید.
– دو سر آزاد شال را به پشت خود بیاندازید و بچرخانید تا به جلو بیاید. یکی از سرهای شال را با خود شال ببندید.
– سر آزاد دیگر را زیر شال لوله شده ببرید.
– شال را بچرخانید تا گره در گوشه قرار بگیرد.

۴. روش چهارم:

– شال را از جلو به پشت خود بیندازید تا حلقه جلوی شال زیر سینه شما قرار بگیرد.
– دو سر شال را بچرخانید و به جلو بیاورید.
– دو سر شال را دور گردن خود بچرخانید و آن را زیر شال پنهان کنید.

۵. روش پنجم:

– شال را دور گردن خود بپیچانید به گونه‌ای که دو طرف شال در جلو قرار بگیرد.
– شال را دوباره و پایین‌تر از گردن خود گره بزنید.
– گره را محکم کنید. این گره هرچه بزرگتر باشد، شالگردن شما زیباتر خواهد شد.
– طرف رویی شال را روی گره بیاورید و درست زیر گردن خود تنظیم کنید.

با این روش‌ها می‌توانید شال و روسری خود را به شکل‌های متنوعی ببندید و استایل خود را زیباتر کنید.

چگونه شال یا روسری مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

گاهی اوقات پیدا کردن روسری و شال مناسب بین تعداد زیادی مدل موجود در بازار مشکل و زمان‌بر است. ممکن است بعد از گشت و گذار در فروشگاه‌ها، هنوز هم انتخاب مناسبی پیدا نکرده باشید. اما یک روش ساده و سریع وجود دارد که می‌توانید بهترین روسری و شال را برای لباس‌های مختلف خود پیدا کنید و در عین حال کمترین هزینه را داشته باشید. حتی ممکن است با این روش، هزینه خرید روسری و شال را به یک سوم کاهش دهید.

راهکار ما به شما این است که پارچه‌ای که دوست دارید را خریداری کنید و به سرعت آن را بدوزید. همچنین می‌توانید از پنل‌های روسری که در فروشگاه‌های پارچه‌فروشی موجود هستند، استفاده کنید. با این کار، می‌توانید روسری‌های مختلف با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع را با هزینه کمتری بسازید. علاوه بر این، همیشه در کمد لباس‌های خود مجموعه‌ای گسترده از روسری و شال‌های متنوع داشته باشید.

کلام پایانی

در این بخش، مدل‌های مختلف بستن روسری و شال بر اساس رنگ روسری، مانتو و رنگ صورت مورد بررسی قرار گرفت. همچنین، چهار ترند جذاب از متریال روسری در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. انتخاب نهایی مدل بستن روسری و همچنین انتخاب رنگ و طرح آن، کاملاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

اگر شما هم به دنبال پارچه‌های متنوع برای دوخت روسری و شال مناسب خود هستید، می‌توانید به فروشگاه بزرگ روچی مراجعه کنید و بهترین محصولات را با کمترین قیمت از آنجا تهیه کنید. همچنین، در فروشگاه خرازی روچی، پنل‌های روسری با طرح و رنگ‌های متنوع و با قیمت مناسب ارائه می‌شوند تا شما بتوانید بهترین را انتخاب کرده و برترین شکل را به خود ببخشید.

 

 

پست های مرتبط

چه زمانی موهایم را رنگ کنم؟ راهنمای کامل برای حفظ زیبایی و سلامت مو

رنگ کردن موها یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای تغییر ظاهر و احساس…

۶ مرداد ۱۴۰۳

انتخاب مدل موی کوتاه؛ کلیدی برای زیبایی صورت شما

آیا به دنبال تغییر ظاهرتان هستید؟ یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها…

۶ مرداد ۱۴۰۳

کلاه اکسسوری جادویی برای تکمیل استایل افراد کچل

در دنیای مد و فشن، اکسسوری‌ها نقشی بی‌بدیل در تکمیل استایل و…

۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید